رئیس شورای شهر تهران:

حضور مسئولین در کنار مردم شعاری نباشد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۴۹:۴۲
کد خبر: ۸۴۵۸۷۳
حضور مسئولین در کنار مردم شعاری نباشد
محسن هاشمی در جریان صد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تاریخ صدر اسلام به لزوم حضور مسئولین در کنار مردم تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا: رئیس شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر ضمن گرامیداشت حضور ائمه جمعه و روحانیون شهرستان آق قلا را در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران از مسئولین خواست تا در مشکلات کشور با مردم همراع باشند. 

وی در نطق پیش از دستور گفت:  در ایام وفات همسرگرامی پیامبر اسلام، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قرار داریم.نقش خدیجه (س) در حفظ و تثبیت اسلام نقشی کلیدی است که متاسفانه به آن کمتر پرداخته می شود.

هاشمی تصریح کرد: ایشان نخستین شخصیت زن و بانوی اسلام است که به پیامبر گروید و تا روز پایانی حیات خود، تمام وجودش را وقف اسلام و پیامبر اکرم نمود و تکریم و احترام بی نظیری که توسط رسول خدا به ایشان می شد، نشان دهنده جایگاه بلند وقابل احترام زن در جامعه اسلامی است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شرایطی هنجارهای سخت عرب جاهلی و نظام قبیله ای، نقش زن را بسیار محدود و نازل کرده بود، خدیجه (س) بعنوان یک زن پیشرو، شجاع، سخاوتمند حصار جامعه طبقاتی و منحط آن زمان را درهم شکست و به الگویی برای همه زنان عالم از جمله دختر ایشان فاطمه سلام الله علیها تبدیل گردید.

وی ادامه داد: ازدواج پیامبر با خدیجه ، که زنی ثروتمند و از متکمنان قریش محسوب می شد ، نشان دهنده پوچ بودن ادعای سرمایه ستیز و ضد ثروت بودن اسلام است و ایشان تا روزی که امکان داشت به تجارت و کسب وکار وبازرگانی می پرداخت و در زمان نیاز اسلام، تمام دارایی خود را در حمایت از شوهر وپیامبر خود هزینه کرد.

هاشمی اضافه کرد: سالهای پایانی عمر خدیجه سلام الله علیها در شرایط سخت شعب ابیطالب که بدلیل تحریم ظالمانه اسلام توسط کفار ومشرکین در مکه صورت گرفت سپری گردید و حضرت خدیجه با تحمل این شرایط سخت طی حدود چهارسال، اندکی پس از خروج از شعب ابیطالب بدلیل ضعف وبیماری درگذشت.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: حضور خانواده پیامبر و همسر ایشان در شرایط سخت تحریم شعب ابیطالب در کنار مسلمانان، قوت قلب بزرگی بود که نشان می دهد خدیجه بعنوان یکی از ثروتمندترین زنان جزیره العرب مانند مسلمانان عادی، زندگی می کند و این مجاهدت بزرگ موجب پایداری مسلمانان گردید.

هاشمی با اشاره به شرایط سخت کشور در وضعیت کنونی عنوان کرد: امروز نیز اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی وتحریم است، حضور مسئولان در کنار مردم نباید تنها در تبلیغات و شعار باشد، اگر مردم قرار است در سختی تامین معاش و زندگی روزمره خود باشند، انتظار دارند این سختی را در زندگی شخصی مسئولان وخانواده های آنان نیز مشاهده کنند و بدون همراهی عملی و واقعی مسئولان، تحمل این شرایط برای مردم تبعیض آمیز و دشوار خواهد بود.

نظر شما