مدرس و داور بین المللی قرآن کریم:

در آیات قرآنی و سیره معصومین(ع) بارها بر تندرستی تاکید شده است

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۴:۴۳:۱۱
کد خبر: ۸۴۶۶۱۲
در آیات قرآنی و سیره معصومین(ع) بارها بر تندرستی تاکید شده است
مدرس و داور بین المللی قرآن کریم با حضور در غرفه وزارت ورزش و جوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: در آیات قرآنی و سیره معصومین (ع) بارها بر تندرستی، فعالیت بدنی و توجه به جوانان تاکید شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، استاد حبیب مهکام در گفتگو با ستاد خبری وزارت ورزش و جوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: شرایط مناسب با هدف برقراری انس جوانان با قرآن کریم  و‌ مفاهیم این کتاب آسمانی می بایست بیش از پیش فراهم شود. انسانی که در جوانی قرآن بخواند و بر آموزه های آن تدبر کند، این کتاب آسمانی با گوشت وخونش عجین می شود.

این کارشناس قرآنی تاکید کرد: نسل جوان مستعد پذیرش و یادگیری دانش و حقیقت است و چنانچه شرایط مطلوب برایش فراهم شود برای دانستن و آموختن تلاش می کند.

وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری گفت: ایشان بارها  در مورد نسل جوان، کارایی و توانمندی شان تاکید کرده اند، بنابراین ماهم باید این نسل را مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

استاد مهکام قرآن و تدبر و بهره مندی از آموزه های قرآنی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: برای  دقت نظر، درک و فهم بیشتر آیات قرآنی، آن را با زبان فارسی و ترجمه مطالعه کنید، اما نباید از آثار مثبت  قرائت آیات قرانی به زبان عربی غافل شد.

داور بین المللی قرآن کریم افزود: بزرگان دینی ما توصیه کرده اند که حتی حافظان قرآن مطالعه این کتاب الهی را با چشم ‌انجام دهند و متن کلام الله مجید را بخوانند که این امر نیز عبادت است.

استاد حبیب مهکام در پایان توصیه قرآن کریم و دین اسلام به سلامتی جسم ‌و توجه به این موضوع را مورد توجه قرار داد و با اشاره به سوره انفال اظهار داشت:در این سوره خداوند به قدرت مندی انسان اشاره داشته و عنوان می داردکه انسانها بدن های خود را آماده نگه دارند و این امر جز با ورزش امکان پذیر نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز