علیخانی با انتقاد از عدم ساماندهی پارک حاشیه ای تاکید کرد:

شهرداری موظف به ایجاد پارک حاشیه ای است/ وقوع قتل و نزاع بر سر جای پارک در تهران

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۵:۲۸:۲۲
کد خبر: ۸۴۷۳۱۷
شهرداری موظف به ایجاد پارک حاشیه ای است/  وقوع قتل و نزاع بر سر جای پارک در تهران
یکی از بزرگترین معضل های این روزهای حوزه حمل و نقل و ترافیک پایتخت پیدا کردن جای پارک است. این در صورتی است که شورای شهر تهران سال 97 شهرداری را موظف به ساماندهی پارک های حاشیه ای کرد با این وجود همچنان این الزام روی زمین مانده و شهرداری تهران تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرداری تهران در سال 97 می‌بایست 120 هزار پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌کرد که در ماه دوم سال 98 همچنان خبری از این الزام شورای شهر تهران نیست. با این وجود عنوان شده که هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای تنها در یک منطقه در دستور کار است که بر این مبنا ساماندهی این طرح تنها در یک منطقه و از طریق اپلیکیشن خاص خود به عدم هماهنگی در سایر مناطق منجر می‌شود. خبرنگار برنا در خصوص سرنوشت اجرای پارک حاشیه‌ای در پایتخت به سراغ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، رفت.

وی در این رابطه به برنا گفت: طبق اطلاعاتی که به دست بنده رسیده است شهرداری در حال ساماندهی 15 هزار پارک حاشیه در منطقه 2 است؛ قراردادش بسته و مقدماتش سال قبل انجام شده ولی امسال قرار است اجرا شود.

محمد علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا انجام چنین پروژه‌های به صورت پایلوت در یک منطقه در آینده برای سایر مناطق مشکلاتی ایجاد نمی‌کند؟ گفت: سال گذشته اجرای پارک حاشیه‌ای را در بودجه پیش‌بینی کردیم ولی انجام نشد؛ با این حال امسال قرار شده 200 هزار پارک حاشیه‌ای در کل پایتخت ایجاد شود.

وی با اشاره به درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای عنوان کرد: طی جلساتی که با کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم تکلیف کردیم 200 هزار پارک حاشیه‌ای ساماندهی شود و چیزی حدود 600 میلیارد درآمد برای شهر تهران خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: این طرح بناست در سطح شهر تهران اجرا شود و هر منطقه‌ای اگر 10 هزار پارک ایجاد کند این اتفاق خواهد افتاد از این رو شهرداری موظف است پارک حاشیه‌ای ایجاد کند.

علیخانی ضمن انتقاد از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سال گذشته این طرح انجام نشد و خسارت سنگینی به شهر و شهرداری زده شد و در خبرها شاهد بودید سالانه چندین قتل، دعوا، قمه‌کشی و چاقوکشی سر فضای پارک در شهر تهران اتفاق می‌افتد.

وی در پایان تاکید کرد: این‌ها به خاطر این است که آن‌چه تکلیف کردیم و مصوب شد اجرا نکردند و این مشکلات گردن آن‌هایی است که کوتاهی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز