تلاش برای خدمت رسانی به بازنشستگان در کمترین زمان ممکن

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۱:۱۴
کد خبر: ۸۴۸۴۲۶
تلاش برای خدمت رسانی به بازنشستگان در کمترین زمان ممکن
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست مشترک با روسای کانون های بازنشستگی استان تهران با بیان اینکه هدف مجموعه مدیریتی جدید صندوق بازنشستگی کشوری تسهیل امور بازنشستگان و ارتقای وضعیت معیشتی آنان است، گفت: در حال حاضر برای ما این سوال مطرح است که چرا بازنشستگان با هم متحد نیستند و امور مربوط به بازنشستگان عزیز را در قالبی منسجم و از یک مجرای قانونی مشخص پیگیری نمی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، وی ادامه داد: بازنشستگان تحت پوشش باید تلاش کنند تا از طریق یک کانال ارتباطی قانونی و فراگیر همانند مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری به عنوان یک نهاد مدنی برآمده از کانون های بازنشستگی در سطح کشور امور خود را پیگیری کنند.

وی تلاش دکتر صالحی  مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی کشوری را در راستای خروج از بنگاه های زیان ده و جایگزینی رویه سودآور به نفع بازنشستگان، بررسی، مطالعه و شناسایی تنگناها و فرصت های پیش روی صندوق بازنشستگی و انجام اقدامات لازم برای همسان سازی حقوق سال 98 برشمرد و گفت: جلسات مختلفی از سوی مدیرعامل و تیم مدیریتی ایشان برای مبارزه جدی و عملی با فساد، رانت و ویژه خواری تشکیل شده و یک مدیر ویژه خوار از هلدینگ های زیر مجموعه نیز عزل شده و از سوی دیگر کمیته شفافیت در صندوق بازنشستگی کشوری در همین راستا شروع به کار کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیریت بهینه سبد سهام صندوق بازنشستگی و توجه به فعالیت‌ های اقتصادی با ارزش‌ افزوده بالاتر را از برنامه های این صندوق عنوان کرد و افزود: با وجود تمام حاشیه های ایجاد شده و بی مهری ها، اما دکتر صالحی تلاش کرد در گام نخست ۱۰۰۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج را برای تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان پیش بینی و اجرایی کند.

وی پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری همراه با 400 هزار تومان علی الحساب را از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش دغدغه بازنشستگان تحت پوشش عنوان کرد و اظهار داشت: با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی صدور احکام ظرف هشت ساعت انجام شد تا به این ترتیب به سایر دستگاه های اجرایی اعلام کنیم اینگونه امور می تواند مشمول زمان نشده و در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، مدیرعامل و تیم مدیریتی وی در صندوق بازنشستگی کشوری، بیشتر روزهای هفته را تا پاسی از شب به گزارش گیری و بررسی فعالیت ها و عملکرد حوزه های مختلف طی سال های گذشته برای برنامه ریزی مطلوب سپری می کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه تمام گفته ها و تذکرات بازنشستگان عزیزمان به حق است، گفت: مدیرعامل صندوق برای حل مسایل پیش روی بازنشستگان ضمن استفاده از مشورت بزرگان کشور و پیشکسوتان تحت پوشش، تمام همت خود را بکار گرفته تا وضعیت معیشت و حقوق بازنشستگان را ارتقا دهد.

در این نشست، شبر زارعین مدیرکل بازنشستگی استان تهران نیز با ذکر چند مثال به آموزش چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید برای روسای کانون های بازنشستگی حاضر در جلسه پرداخت و گفت: افزایش حقوق ها بر اساس مولفه هایی چون سابقه بالای 30 سال، مناطق جنگی، گروه شغلی، طبقه شغلی، سنوات خدمت، پست مدیریتی و .. متفاوت بوده و روش محاسبه آن تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه 14 هزار وراث اناث تک ورثه در استان تهران مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند، تصریح کرد: قاعدتا مستمری بگیرانی که در سال 97 برای احراز هویت اقدام نکرده اند حکم حقوقی برای آن ها صادر نشده است.

فرامرز میرزایی مقدم رئیس کانون بازنشستگان استان تهران نیز در سخنانی با ارائه گزارش عملکرد فعالیت های کانون های بازنشستگی و مجمع عالی بازنشستگان کشوری گفت: از هم اکنون هم مدیران صندوق و هم کانون های بازنشستگی باید به صورت منسجم و هماهنگ افزایش اعتبارات حقوق بازنشستگان را برای سال 99 پیگیری و با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس این مهم را رسیدگی کنند.

مقدم تلاش برای انسجام بیشتر بین کانون های بازنشستگی و کاهش گروه های مجازی و حقیقی متعدد را مهم توصیف کرد و افزود: ساختارمند کردن فعالیت ها و تعامل نزدیک با صندوق بازنشستگی کشوری برای مطرح کردن مشکلات بازنشستگان اهمیت دارد و ما بازنشستگان نیز همانند کارگران و سایر اصناف باید از طریق یک مرجع مطالبات خود را پیگیری کنیم.

 

نظر شما