در گفتگو با سرهنگ نمک شناس مطرح شد؛

تردد سارقان نیکوکار در خیابان های تهران!

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۵:۲۰:۰۳
کد خبر: ۸۴۸۵۶۴
تردد سارقان نیکوکار در خیابان های  تهران!
پلیس از شهروندان خواست در مواجهه با سارقان مژدگانی بگیر ؛ پلیس را در جریان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، سارقان نیکوکار در تهران هر روز پر تعداد تر می شوند! سارقانی که چند ساعت پس از قاپیدن کیف و تلفن همراه و ... افراد برای پشت میله زندان گرفتار نشدن با مالباخته تماس گرفته و نقش خیر را بازی می کنند !.

سرهنگ بابک نمک شناس -رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت- در خصوص نحوه فعالیت این سارقان چنین به خبرنگار برنا گفت : این سارقان در گام اول نقشه سرقت ؛ در محلات و خیابان های مختلف شهر به دنبال طعمه می گردند و بعد از یافتن سوژه مورد نظر و دزدی خود را با روش قاپیدن اموال فرد ؛ که از جمله کیف و تلفن همراه است انجام داده و متواری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این سارقان می دانند بعد از شناسایی و بازداشت ؛ حداقل چندین ماه را باید در زندان بگذرانند به روش جدیدی روی آورده اند که شهروندان باید آگاهانه در مقابل ترفند این دزدان عمل کنند گفت: این سارقان ؛ پس از بررسی محتوای کیف یا اطلاعات داخل تلفن همراه با یافتن راه ارتباطی با مالباخته تماس گرفته و خود را یابنده گوشی یا کیف ... معرفی می کنند و در ادامه درخواست مژده گانی های کلان دارند .

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه اغلب مالباخته ها تنها به این دلیل که بتوانند به اموال سرقت شده خود برگردند با پرداخت مژدگانی های کلان موافقت می کنند افزود : این سارقان با اطلاع از اینکه ؛ فروش اموال مسروقه  چندان برایشان سودی ندارد و مژدگانی که از مالباخته دریافت می کنند هم آنها را از زندان دور نگه می دارد و هم پول بیشتری برایشان رقم می خورد ؛ بعد از سرقت از قالب دزد به نقش نیکوکار وارد می شوند .

سرهنگ نمک شناس در پایان به شهروندان هشدار داد : شهروندان با مواجه با دزدان مژدگانی بگیر ؛ پلیس را مطلع کرده و مسیر ادامه اینگونه سرقت ها را مسدود کنند.

نظر شما
پرونده ویژه