مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

کاهش ۵ درصدی بازگشت معتادان متجاهر بهبود یافته

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۸۸۷۹
کاهش ۵ درصدی بازگشت معتادان متجاهر بهبود یافته
مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با اجرای دوره­های مهاجر، بازگشت و عود مجدد معتادان متجاهر بهبودیافته، تعداد شرکت کنندگان در دوره­ های یادشده پنج درصد کاهش یافته و تا 2 سال آینده باید به 25 درصد کاهش دست یابیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی محمد زنگانه با اعلام این مطلب اظهار داشت: معتادان متجاهر در حال ترخیص از مراکز درمان اجباری، برای رفع وابستگی های روانی، تغییر نگرش ها و تقویت باورهای درست در دوره هایی به نام مهاجر آموزش های لازم را می بینند که برگزاری این کارگاه ها منجر به پیشگیری از لغزش و عود در بهبودیافتگان و ایجاد زمینه برای تشکیل گروه های خودیار و در نهایت انجام فعالیت های مثبت اجتماعی و گسترش ارتباطات مثبت و پرهیز از روابط نامناسب می شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی های لازم برای تربیت مدرس ملی و مربیان استانی برای برگزاری دوره های مهاجر ویژه گروه های هدف انجام شده است.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تشریح دستاوردها و نتایج حاصل از اجرای دوره های مهاجر ویژه معتادان متجاهر بهبودیافته گفت: 60 مدرس ملی و 382 مدرس استانی برای برگذاری دوره های سبک زندگی ایرانی – اسلامی ویژه معتادان بهبودیافته مراکز ماده 16 در سه سال 95، 96 و 97 تربیت شدند؛ 631 دوره سبک زندگی ایرانی اسلامی با استفاده از محتوای تهیه شده ویژه معتادان بهبودیافته در مراکز ماده 16 در 31 استان در سه سال 95،96 و 97 برگزار شد.

زنگانه افزود: 9هزار و 620 معتاد بهبودیافته یعنی حدود 13 درصد معتادان متجاهر کشور در کارگاه های سبک زندگی ایرانی اسلامی شرکت کرده­اند و 60 گروه خودیاری معتادان متجاهر بهبودیافته و خانواده های آنان در سال های 96 و 97 تشکیل شد.

وی در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: با انجام این برنامه در سه سال 95، 96 و 97 شاهد کاهش 5 درصدی عود معتادان متجاهر بهبودیافته در شرکت کنندگان دوره­ها بودیم و پیش بینی می شود تا دو سال دیگر و تا پایان برنامه پنج ساله ششم کشور این کاهش بازگشت معتادان متجاهر در شرکت کنندگان به 25 درصد برسد و پوشش برنامه نیز با تامین اعتبارات از طرف ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان امور اجتماعی کشور افزایش یابد.

بند 4 ماده 2 آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان به تعیین تکلیف مقام قضایی برای معتاد بهبودیافته به منظورگذراندن دوره های خاص آموزشی و یادگیری مهارت های زندگی یا شرکت در دوره های مذهبی، تربیتی، اخلاقی، ورزشی و غیره اشاره دارد.

به همین دلیل برنامه دوره های مهاجر با هدف توانمندسازی معتادان متجاهر بهبودیافته در قالب برگزاری کارگاه سبک زندگی ویژه معتادان بهبودیافته در دستور کار اداره کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز