اما و اگرهای بارداری از طریق «رحم اجاره‌ای»

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۰:۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۲۴۴
اما و اگرهای بارداری از طریق «رحم اجاره‌ای»
عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان گفت: استفاده از رحم اجاره‌ای از لحاظ شرعی و قانونی اشکالی ندارد و این عمل در ایران انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مرضیه شیوا عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان در خصوص شرایط استفاده از رحم جایگزین اظهار داشت: رحم جایگزین یا رحم میزبان به مواردی اطلاق می‌شود که در آن مادر نمی‌تواند از طریق رحم خود فرزندی را به دنیا بیاورد.

وی تصریح کرد: برخی از این مادران به صورت مادرزادی رحم ندارند و استفاده از رحم جایگزین یا اجاره رحم، تنها گزینه و روش است که می‌تواند از آن طریق صاحب فرزند شود.

شیوا در خصوص نحوه بارداری از طریق رحم اجاره‌ای توضیح داد: در حقیقت در اجاره رحم، اسپرم پدر با تخمک مادر در محیط آزمایشگاهی لقاح داده می‌شود و جنین حاصله در رحم زن دیگری که قابلیت بچه‌دار شدن را داشته باشد جایگزین می‌شود، در این حالت فرد اجاره دهنده رحم، تنها یک میزبان برای جنین است و نوزاد متولد شده تنها ویژگی‌های ژنتیکی پدر و مادر خود را به ارث می‌برد.

وی در خصوص شرایط جسمی فرد اجاره دهنده رحم توضیح داد: خانمی که حاضر می‌شود رحم خود را جهت پرورش جنین در اختیار زوجی دیگر قرار دهد باید جوان باشد، قبلا حاملگی موفق را تجربه کرده باشد، بیماری خاصی نداشته باشد و سابقه بیماری دیابت نداشته باشد.

عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان افزود: عدم استعمال دخانیات حتی در حد سیگار از شرایطی است که زنان باید برای اجاره ی رحم خود این موارد را رعایت کنند و خانمی که استعمال سیگار داشته باشد نمی‌تواند جنین را در رحم خود نگهداری کند.

شیوا در پایان گفت: انجام این عمل از لحاظ شرعی و قانونی اشکالی وجود ندارد و این عمل در ایران انجام می‌شود اما آمار دقیقی در خصوص میزان تولدها از این طریق وجود ندارد و ممکن است این نوع باروری نیز در مواقعی با شکست مواجه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز