نماینده کاشمر در مجلس :

سلطانی‌فر وزارت ورزش‌وجوانان را به مسیر درست برگرداند/ استیضاح وزیر ورزش‌وجوانان روی مسایل حاشیه‌ای متمرکز است/ فوتبال باید خصوصی باشد و دولت دخالت نکند

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۴:۰۴
کد خبر: ۸۴۹۸۰۱
سلطانی‌فر وزارت ورزش‌وجوانان را به مسیر درست برگرداند/ استیضاح وزیر ورزش‌وجوانان روی مسایل حاشیه‌ای متمرکز است/ فوتبال باید خصوصی باشد و دولت دخالت نکند
بهروز بنیادی گفت: حضور آقای سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان این وزارت خانه را به مسیر درست خودش برگرداند. اهدافی که از وزارت ورزش و جوانان انتظار می روند، در حال انجام هستند. گرچه کمبود منابع مالی و شرایط اقتصادی کشور باعث شده اند که سرعت اجرای برنامه ها کند باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ سر بی حاشیه ترین وزارت خانه کشور در شرایطی دارد بالای دار می رود که کشور با مشکلات کلان تر و پیچیده تری مواجه است. به نظر می رسد مطالبات مردم از نماینده ها، چیزهایی بیشتر و مهمتر از مسائل حاشیه ای وزارت ورزش و جوانان هستند.

بهروز بنیادی، نماینده کاشمر در این مورد می گوید: «حضور آقای سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان این وزارت خانه را به مسیر درست خودش برگرداند. اهدافی که از وزارت ورزش و جوانان انتظار می روند، در حال انجام هستند. گرچه کمبود منابع مالی و شرایط اقتصادی کشور باعث شده اند که سرعت اجرای برنامه ها کند باشد، با این وجود برنامه های سازنده ای در این وزارت خانه شروع شده اند.»

وی با بیان اینکه، مباحثی که برای استیضاح مطرح شده اند، بیشتر به حواشی ورزش مرتبط هستند، می افزاید: «این مباحث به مواردی مانند فوتبال، دلالی در فوتبال و حواشی پیرامون تراکتورسازی می پردازند. نمی توان وجود این مشکلات را منکر شد ولی باید گفت که این مشکلات اصلی ترین مشکلات کشور نیستند و در زمان های مختلف هم وجود داشته اند و فقط مختص به این دوره نیستند. حواشی ورزش ایران از سال ها قبل وجود داشته اند، آقای وزیر تلاش کرده که در این زمینه نظارت بیشتر و کاملتری را داشته باشد. دلایلی که برای استیضاح مطرح شده اند روی عملکرد های اصلی وزارت ورزش و جوانان مانور نمی دهند و فقط به مسائل حاشیه ای معطوف هستند. »

وی ادامه می دهد: «فوتبال از جمله مواردی است که باید خصوصی باشد، و حتی دخالت دولت در این زمینه ممکن است باعث شود که فیفا برخورد جدی با فوتبال ایران به عمل بیاورد. بنابراین، تصمیم گیری در این زمینه را باید به فدراسیون فوتبال مرتبط دانست، و نه وزیر ورزش و جوانان. فدارسیون فوتبال باید ورود جدی تر و پرقدرت تری به این حوزه داشته باشد. وزیر ورزش و جوانان می تواند به عنوان سیاستگذار ورزشی به فدارسیون ورزش تذکراتی را بدهد تا عملکرد این فدراسیون بهتر شود. من معتقدم که نماینده های محترم با شنیدن سخنان وزیر در جلسات قانع می شوند و تقصیری متوجه شخص وزیر در این زمینه نیست.»

نظر شما
پرونده ویژه