تهران، شهری برای همه؛ از حرف تا عمل

بن بست مسیر های زرد برای عصای سفید/ مسیر های مخصوص نابینایان به بن بست می رسد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۶:۰۹:۱۵
کد خبر: ۸۴۹۹۴۹
بن بست مسیر های زرد برای عصای سفید/ مسیر های مخصوص نابینایان به بن بست می رسد
حرکت در پایتخت با چشمان بسته ناممکن است چرا که زیر ساخت های لازم برای تردد امن وجود ندارد. از آسفالت های خراب گرفته تا وجود چاله های بسیار در سطح خیابان و در پایان نداشتن معابر استاندار جملگی تردد را در این شهر سخت می کند، حال تصور کنید نا بینایان بخواهند در سطح تهران عبور و مرور داشته باشند؛ این داستان غم انگیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ مدیریت شهری چندین سال است که بنا دارد مسیر های مناسبی برای معلولین و

نا بینایان در نظر بگیرد. بر این اساس در قدم های ابتدایی خطوط زرد در سطح معابر برای نا بینایان تدارک دیده شد تا در آن جا، استاندارد های لازم برای تردد نا بینایان در نظر گرفته شود. با این حال کافی است یکی از این خطوط زرد رنگ را دنبال کنید که به بن بست های عجیب و غریبی بر می خورید. بن بست هایی که ناشی از عدم وجود زیر ساخت های لازم و محدودیت های مدیریتی نیست بلکه اندکی تدبیر می تواند مشکلات مربوطه را رفع کند.

خیابان فلسطین واقع در منطقه ی 6 یکی از مراکز پایلوتی است که موزاییک هایی مخصوص نابینایان جاگذاری شده با این حال کافی است این مسیر را دنبال کنید. در تقاطع خیابان فلسطین و بولوار کشاورز به بن بست خط زرد نابینایان بر می خورید. چرا که مدیریت شهری تصمیم گرفته تا یکباره ایستگاه اتوبوسی در مسیر خط مخصوص نابینایان ایجاد کند. از سوی دیگر کمی جلوتر و آن طرف خیابان از اساس موزاییک ها برای انجام آسفالت چیده شده است از این رو مدیران شهری لازم است به این مسائل توجه کنند تا شعار شهری برای همه جامه عمل بپوشاند و شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار معلولین، شهر دوستدار سالمندان تنها در حرف باقی نماند از این رو هر ساله با تخصیص بودجه هایی برای رسیدن به این اهداف سعی شده گام هایی برداشته شود غافل از این که این گام ها آنچنان کارکرد ندارد و مدیریت شهری در عمل موفق عمل نکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز