رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست درگفتگو با برنا تائید کرد:

قاچاق گسترده پسماند در تهران

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۵:۳۱:۱۸
کد خبر: ۸۵۰۳۴۵
قاچاق گسترده پسماند در تهران
عدم تفکیک پسماند خشک و تر از یکدیگر سبب شده تا این روزها عده ای سودجو در پایتخت ؛ از این طلای کثیف نفع اقتصادی کلانی می برند ؛ امری که عضو شورای شهر تهران آن را تائید می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مافیای زباله این روزها بیش از هر زمانی با سودهای کلان به دنبال دپو پسماند هستند که در این رابطه سوله هایی برای قاچاق زباله در سطح شهر تهران  و در اطراف آن نیز وجود دارد که زهرا صدراعظم نوری ضمن تائید این خبر اعلام کرد: گزارش هایی در این خصوص به دست ما رسیده است که در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: راهکار خروج از قاچاق پسماند تفکیک زباله از مبدا است.

این عضو شورای شهر تهران در مورد نحوه قاچاق پسماند گفت: پسماندهایی خارج از روند جمع آوری شده در برخی ایستگاه‌ها، برخی سوله‌ها و مکان‌ها نگهداری می‌شود و سپس تبدیل به ارزشی اقتصادی خواهد شد. پیش‌تر قاچاق پسماند در تقی آباد مشاهده شد که خروارها تن پسماند خشک را از داخل سایر پسماندها جدا می‌کردند و دپو می‌شد و معضلات زیست محیطی در بر داشت که با آن برخورد شد. اکنون نیز با همین معضل، درنقاط دیگر شهر مواجه هستیم که تلاش برای مهار آن در دست انجام است .

صدراعظم نوری در ادامه بیان داشت: پسماند به عنوان یک منبع قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد است و به طور کلی اگر در فرآیند درست قرار بگیرد؛ بخش تر پسماند قابل تبدیل به کمپوست خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست با تاکید بر ارزش اقتصادی طلای کثیف بیان کرد: کمپوستی که از پسماندها تولید می شود اگر دارای کیفیت باشد و آمیخته به شیشه و برخی مواد نباشد می‌تواند به راحتی برای فضای سبز مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد؛ همچنین پسماند می‌تواند برای تولید انرژی استفاده شود و از استحصال آن می توان برق تولید کرد.

صدراعظم نوری ادامه داد: پسماند خشک کاملا ارزشمند است و با توجه به نوع پسماند که چنانچه  کاغذ و فلز و... باشد می‌تواند بازیافت شود و مجددا به چرخه تولید بازگردد و همچنین در چرخه اقتصادی دارای ارزش قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم اگر فرآیند پسماند از ابتدا تا انتها به درستی طی شود می‌تواند خیلی اقتصادی باشد اما در این روندی که در گذشته بوده پسماندهای خشک با تر قاطی می شود و عده‌ای توسط برخی افراد سودجو اجیر می شوند که بیشتر این افراد جوانان و نوجوانان هستند؛ پسماندهای خشک را می‌توان از داخل سایر پسماندها جدا کرده که از نظر آلودگی و مسائل محیط زیست برای فرد و محیط مخاطراتی دارد.

صدر اعظم نوری در پایان در خصوص نحوه جلوگیری از قاچاق پسماندی که در تهران صورت می گیرد : در تلاش هستیم وضعیت نابسامان ایجاد شده را ساماندهی کنیم. سازوکاری فراهم شده تا  واسطه کاهش پیدا کند و از طریق پیمانکاران پسماند خشک از مبدا جمع آوری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز