دبیر انجمن رادیولوژی ایران :

تعرفه های خدمات پزشکی بدون در نظر گرفتن واقعیتهای اقتصادی جامعه است/ افزایش ۵-۴ برابری قیمت تجهیزات پزشکی

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۳:۲۹:۲۱
کد خبر: ۸۵۰۳۹۵
تعرفه های خدمات پزشکی بدون در نظر گرفتن واقعیتهای اقتصادی جامعه  است/ افزایش ۵-۴ برابری قیمت تجهیزات پزشکی
مسئولان از اختیاراتشان استفاده کنند و از جامعه پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت کنند. تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با کیفیت مقبول ممکن شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،دکتر وحید کریمی دبیر  انجمن رادیولوژی ایران گفت :منطقی نیست تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد ولی تجهیزاتی که به این موسسات پزشکی  فروخته میشود ۴-۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد.

 وی افزود: چرا همان نظارتی که بر پزشک ها اعمال میشود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکتهای تجهیزات پزشکی اعمال نمیشود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش نجومی نداشته باشد.

کریمی گفت: پمپاژ فضای بی اعتماد بین پزشکان و بیماران توسط برخی رسانه ها آسیبهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

تعرفه های خدمات پزشکی  اعلامی از سوی وزارت بهداشت بدون در نظر گرفتن واقعیتهای اقتصادی جامعه و تنگناهای حاکم بر موسسات پزشکی است.

جامعه پزشکی  اوضاع سخت اقتصادی را  به خوبی درک میکنند و خواهان فشار مالی بیشتر بر مردم عزیزمان نیستند. مسئولان هم باید از اختیاراتشان استفاده کنند و از جامعه پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت کنند تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با  کیفیت  مقبول ممکن گردد.مثلا دولت میتواند با کنترل قیمت تجهیزات پزشکی بدون افزایش تعرفه به موسسات پزشکی کمک کند ،دولت برای خیلی از موارد تجهیزات پزشکی ارز دولتی و نیمایی اختصاص داده ولی بدلیل نبود نظارت موثر این اقلام تا ۴-۵برابر افزایش قیمت  داشته است .ایا  منطقی است ؟تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد ولی تجهیزاتی که به این موسسات پزشکی  فروخته میشود ۴-۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد آنهم در حالیکه این شرکتها ارز دولتی گرفته اند؟ چرا همان نظارتی که بر پزشکها اعمال میشود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکتهای تجهیزات پزشکی اعمال نمیشود تا قیمت تجهیزات چنین  افزایش غیر منطقی نداشته باشد.

عدم مراقبت از سیستم پزشکی توسط دولت و تحمیل تجهیزات با قیمت چندین برابر ،به تدریج باعث افت  کیفیت خدمات خواهدشد و روند درمان بیماران هزینه های بیشتری را بر اقتصاد درمان تحمیل خواهد کرد  ،برای نمونه اگر موضوع  تشخیص دقیق رادیولوژی در بیماریهای  اونکولوژی  با پروتکلهای مناسب  قابل احصا نباشد چه بسا افزایش هزینه های غیر موثر شیمی درمانی و رادیوتراپی و ...را موجب میشود.

-قشر پزشکان مثل تمام اصناف باید حرمتشان حفظ شود متاسفانه رسانه های عمومی گاها با طرح موضوعاتی در جهت کاهش اعتماد مردم به  پزشکان  قدم بر میدارند . همانگونه که پزشکان در قبال اشتباهات احتمالی   در مراجع مختلف مورد سوال واقع میشوند امیدواریم این رسانه ها نیز حداقل در مقابل صحبتها و حرفهایشان مسولانه عمل کنند و در صورت اشتباه در پیشگاه ملت عذر خواهی کنند.

قشر پزشکان فرزندان این سرزمین اند و در طول سالهای گذشته خدمات با استاندارد بین المللی به مردم شریف ارایه میدهند و کمتر کسی نیاز به خرید خدمات پزشکی در خارج از کشور دارد ،و قیمت و کیفیت خدمات پزشکی کشور مان در قیاس با مشابه خارجی مطمینا  دارای مزیت است ،این وضعیت را مقایسه کنید با خدماتی که مثلا خودروسازان و ...به مردم ارایه میدهند خدمات با قیمت بالاتر وکیفیت پایینتر ارایه میدهند

هدف از بیان این نکته این است که جایگاه  پزشکان و سایر اقشاری که حافظ جان و مال مردم عزیز کشورمان هستند بعنوان سرمایه های اجتماعی به راحتی و با پمپاژ فضای بی اعتمادی از دست نرود .حفظ اعتماد  عمومی به گروه های مرجع مثل پزشکان ،معلمان ،پرستاران به نفع همه آحاد جامعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز