شهردار تهران در آیین تودیع و معارفه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران:

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی پشتوانه تصمیمات مدیریت شهری است

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۵:۳۲:۵۲
کد خبر: ۸۵۱۰۲۶
مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی پشتوانه تصمیمات مدیریت شهری است
شهردار تهران معتقد است مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بازوی اصلی نهاد شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری بوده و از همین رو نقش تعیین کننده ای به عنوان پشتوانه در تصمیم گیری های شهرداری تهران دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، پیروز حناچی شهردار تهران شنبه- 4 خرداد- در آیین تودیع و معارفه رییس این مرکز که با حضور احمد مسجد جامعی، حسن رسولی، افشین حبیب‌زاده و محمد علیخانی اعضاء شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت  امیرالمونین (ع) ابراز امیدواری کرد که راهنمایی‌های این امام عزیز مسیر زندگی و آینده ما را روشن و روشن تر کند.

حناچی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران را یکی از مراکز تاثیرگذار در پایتخت معرفی و بر نقش  این مرکز در تهیه طرح جامع شهر تهران در سال 85 و همچنین محورهای طرح جامع سال ٨۶ با مدیریت و تلاش نیروهای آن تاکید کرد.

شهردار تهران بر نقش تعیین کننده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در مقام پشتوانه تصمیم گیری های شهرداری تهران تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیم شورای‌شهر به جای ایجاد یک مرکز جدید در شورا، قرار شد از ظرفیت این مرکز برای پاسخ به سوالات و مشاوره برای اخذ تصمیم استفاده شود که این امر مسئولیت مرکز مطالعات را افزایش خواهد داد. این مرکز بازوی اصلی نهاد شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری است.

حناچی ارزیابی پژوهش های انجام شده در مرکز را در اولویت اقدامات آن دانست و اضافه کرد: در اغلب اوقات تنها به هنگام تصمیم‌سازی از ظرفیت مرکز استفاده می‌کنیم، در حالی که ارزیابی اقدامات انجام شده نیز می‌تواند فرصت مهمی باشد.

شهردار تهران در ادامه درباره رئیس جدید مرکز نیز گفت: در دوره‌ای که در وزارتخانه بودم، مسیر رساله ایشان را تعقیب می‌کردم. بدون شک تجربیات و دانشی که آقای بوچانی دارند، در این مسئولیت به مدیریت شهری کمک خواهد کرد.

حناچی یکی دیگر از وظایف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را کمک به حل مشکلات جاری شهرداری دانست و گفت: اقدامات این مرکز صرفاً ترویجی نیست، بلکه ما در درجه اول به دنبال حل مشکلات شهرداری تهران از طرق علمی هستیم؛ در وهله دوم است که می‌توانیم انتشار دستاوردها به شکل مقاله و کتاب را در نظر بگیریم.

در این مراسم احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشارکت مرکز مطالعات در تهیه چند پژوهش ملی گفت: مرکز باید با انجام تحلیل های ثانویه از آنها به عملیاتی شدنشان کمک کند. این فعالیت ها همچنین می تواند شامل جمع بندی آیین نامه ها و طرح های موضعی و موضوعی طرح جامع هم بشود.

مسجد جامعی همچنین بر ضرورت ارتباط بی واسطه مرکز با کمیسیون های شورا تاکید کرد و گفت: این ارتباط می تواند جنبه هماهنگ کننده بیشتر و ارائه گزارش ها به شورا را داشته باشد.

وی در ادامه به پیشینه فعالیت های بوچانی در بدنه مدیریت شهری و شروع کارش از سطح کارشناسی اشاره و تاکید کرد: امیدواریم حضور ایشان در این مرکز به برطرف شدن ضعف مطالعاتی شهرداری تهران بیانجامد.

در ادامه این آیین محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز از حضور شهردار در مراسم معارفه تشکر و بر ساختار انسجام یافته اشاره کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم در جهت کاربردی تر شدن و فنی شدن این ساخار تلاش کنیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند چارچوب های اجرایی پروژه ها را در راستای نیازهای شورا و شهردارری تهران پیش ببرد.

در این نشست همچنان دکتر میثم بصیرت سرپرست مرکز، با گزارشی از فعالیت‌های قبلی، ابراز امیدواری کرد، در دوه مدیریتی جدید، مرکز با با قدرت و توان بیشتری به خدمات خود به شهروندان ادامه دهد.

پس از پایان این نشست، شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از بخش‌های مختلف مرکز مطالعات بازدید و با کارشناسان و پژوهشگران این مرکز گفتگو کردند.

 

نظر شما