محسن هاشمی تاکید کرد:

جریانات افراطی و تفریطی ، می خواهند با عدم رعایت حق، اهداف خود را محقق کنند

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۸:۵۳:۱۳
کد خبر: ۸۵۱۳۷۳
جریانات افراطی و تفریطی ، می خواهند با عدم رعایت حق، اهداف خود را محقق کنند
رئیس شورای شهر تهران در جریان صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به شب قدر گفت: شب قدر مسئولان باید درخدمت صحیح به مردم و جلوگیری از پایمال شدن حقوق عمومی است. جریانات افراطی و تفریطی ، می خواهند با فدا کردن و عدم رعایت حق و قدر برخی از اصول، اهداف خود را محقق کنند که این مصداق تندروی و خروج از اعتدال وعقلانیت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا: محسن هاشمی در جریان صد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: امشب بنا بر روایات بیشترین احتمال شب قدر را دارد.

وی تاکید کرد: شب قدر در اسلام، معنوی ترین لحظات انسان است و به تعبیر قرآن ، شب قدر ، اگر قدر دانسته شود، از هزار ماه که معادل عمر یک انسان است، برتر است و این به معنای آن است که انسان در این شب، می تواند با تامل و تفکر و درک فیوضات معنوی زندگی خود را متحول کند و حیات بهتری را رقم بزند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مفهوم شب قدر، در تعیین جایگاه و سرنوشت انسان است، تقدیر الهی در این شب رقم می خورد و کسانی که براساس تفکر ومعرفت وآگاهی دست به اصلاح خود می زنند ، می توانند آینده بهتری را در تقدیرشان رقم بزنند.

هاشمی عنوان کرد: همچنین امشب بهترین زمان برای تفکر در مفهوم قدر و رعایت اندازه و اعتدال در زندگی است، اندازه شناسی و ادای حق به اندازه آن، محور عدالت واعتدال است و افراط وتفریط از اندازه وقدر خارج شدن، تندروی وکندروی و عدم رعایت حقوق صاحبان حق است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: در شرایط فعلی که کشور در وضعیت دشواری بسر می برد و مردم با تنگنای شدید اقتصادی مواجه هستند، شب قدر مسئولان درخدمت صحیح به مردم و جلوگیری از پایمال شدن حقوق عمومی باشد.

وی اضافه کرد: ایران امروز نیاز به شناخت قدر و فراهم کردن بستر برای تعیین مقدرات خوب برای آینده کشور دارد، نباید هیچ اصل و ضرورتی قربانی اصلی دیگر شود که این موضوع مصداق رعایت قدر است.

هاشمی در پایان تاکید کرد: استقلال و اقتدار ایران در گروه رفاه و تامین معیشت مردم است در عین حال که رضایت عمومی بدون حراست از حقوق ومنافع ملی کشور محقق نمی شود.

جریانات افراطی و تفریطی ، می خواهند با فدا کردن و عدم رعایت حق و قدر برخی از اصول، اهداف خود را محقق کنند که این مصداق تندروی و خروج از اعتدال وعقلانیت است.

وی در پایان گفت: همچنین لازم است طبق سنت حسنه، که حلالیت گرفتن از صاحبان حق را یکی از مقدمات شب قدر می داند از همه شهروندان تهرانی از قصور وتقصیر در خدمت طلب بخشایش کرده و امیدواریم که در شب قدر امسال، سرنوشتی بهتر با توفیق خدمت بیشتر وخطای کمتر از سوی خداوند برایمان مقدر گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز