فعالیت ۳۰ درصد زنجانی‌ها در خیریه‌ها، سمن‌ها و هیئت‌های مذهبی

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۱:۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۵۱۹۸۵
فعالیت ۳۰ درصد زنجانی‌ها در خیریه‌ها، سمن‌ها و هیئت‌های مذهبی
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان گفت: ۳۰ درصد زنجانی‌ها در خیریه‌ها، سمن‌ها و هیئت‌های مذهبی فعال هستند که نشان از مشارکت اجتماعی بالا در این استان دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان، روز گشذته، ۷ خردادماه در آیین تجلیل از خیرین استان زنجان، اظهار کرد: وجود سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه یکی از ساختارهای نظام اجتماعی است که به عنوان مجموعه‌های فعال و اثربخش، در رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر هستند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مؤسسات خیریه فعال در حوزه توانبخشی به بیماران، خدمت‌رسانی به انسان‌های دردمند و نیازمند است، ابراز کرد: در استان زنجان، ۲۵۰۴ مؤسسه خیریه، هیئت مذهبی و سمن وجود دارد و ۱۲۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد از جمعیت استان در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه درصد مشارکت اجتماعی در استان زنجان بالا است، افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که سمن‌ها و سایر مؤسسات خیریه انجام می‌دهند، پیشگیری و مقابله با شیوع آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع، بسیار مورد توجه است.

مرادی‌نافچی تصریح کرد: به عنوان مثال، در سایه تلاشی که مدیریت عالی استان برای مدیریت سیل انجام داد، مؤسسات خیریه و سمن‌ها، تلاش‌های شایان توجهی برای جلب و جذب کمک‌های مردمی داشتند. همچنین بنا به دستور وزارت کشور و متعاقب آن، استانداری زنجان، حمایت از طرح‌هایی با مضمون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

یادآور می‌شود، در این مراسم که به همت اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان و جهاددانشگاهی استان ‌برگزار شد، ۵۰ نفر از خیران حوزه‌های مختلف تجلیل شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز