مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

شلیک دو گلوله پایان زندگی همسر دوم شهردار اسبق/ ایرانی ها دیگر خارج نمی روند/ حناچی حساب بانکی اش را رو کرد/ قاتل امام جمعه را دستگیر کردند

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۵:۴۰:۱۶
کد خبر: ۸۵۲۳۳۹
شلیک دو گلوله پایان زندگی همسر دوم شهردار اسبق/ ایرانی ها دیگر خارج نمی روند/ حناچی حساب بانکی اش را رو کرد/ قاتل امام جمعه را دستگیر کردند
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

محمد علی نجفی همسر دومش را کشت

محمدعلی نجفی ؛ صبح روز هفتم خرداد ماه ؛ همسر دوم خود به نام میترا استاد را در حمام خانه شان کشت. مقتوله با شلیک دو گلوله به قفسه سینه از پای در آمد. نجفی ساعاتی بعد از ارتکاب این جنایت خود را به پلیس آگاهی معرفی کرد و  علت وقوع این جنایت را اختلافات خانوادگی و درگیری بر سر مباحثی کاری عنوان کرده است که  بررسی بر روی اعترافات وی  توسط کارآگاهان آگاهی تهران و قضات دادسرای جنایی ادامه دارد.

سفرهای خارجی ایرانیان کاهش یافت

سیاست گران‌سازی سفر‌های خارجی سرانجام به نتیجه رسید و تراز سفر‌های خارجی ایرانی‌ها در پُر رفت‌وآمدترین ماه سفر، منفی شد.

 فرودین‌ماه که طولانی‌ترین تعطیلات سال را در خود جای داده است، هر سال با موج بزرگی از سفر‌های خارجی همراه می‌شد. از دو سال پیش با افزایش عوارض خروجی و نوسانات نرخ ارز و از سوی دیگر گران شدن نرخ بلیت هواپیما، روند کاهشی سفر‌های خارجی آغاز شده است؛ تا جایی که با پایان تعطیلات نوروز ۹۸، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ۵۰ درصد کاهش پرواز‌های خارجی خبر داد.

معافیت سربازی بخاطر سابقه ایثارگری والدین

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: مشمولان متقاضی معافیت به واسطه سابقه ایثارگری 28 و 29 ماه والدین، فقط تا پایان شهریور ماه سال 98 می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در معافیت مذکور غیبت مانع رسیدگی به درخواست مشمولان واجد شرایط نیست همچنین متقاضیان حین تحصیل نیز می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: بعد از تاریخ مذکور، معافیت سربازی به ازای سابقه ایثارگری 28 و 29 ماه والدین اجرا نمی شود و مشمولان تنها می توانند براساس ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی از معافیت بر مبنای 30 ماه سابقه رزمندگی، 25 درصد جانبازی، 24 ماه آزادگی بهره مند شوند.

شهردار میزان حساب بانکی  خود را فاش کرد

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای حساب های رسمی پیروز حناچی، شهردار تهران را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

براین اساس، شهروندان می توانند از طریق حساب کاربری اینستاگرام به آدرس pirouz.hanachi@ با شهردار تهران در ارتباط باشند. همچنین شهردار تهران در توئیتر نیز با حساب کاربری pirouzhanachi@ فعالیت می‌کند.

بدیهی است، شهرداری تهران تنها اصالت حساب‌های مذکور را تایید کرده و به رسمیت می‌شناسد و سایر حساب‌هایی که با عناوین مشابه فعالیت می‌کنند مورد تایید نبوده و شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال مطالبی که در آن ها منتشر می شود، ندارد.

قاتل امام جمعه کازون بازداشت شد

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری قاتل حجت‌الاسلام محمد خرسند خبر داد و اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه پلیس و مأموران انتظامی، متهم تنها چند ساعت پس از انجام این قتل شناسایی و دستگیر شد.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: قاتل پس از حمله با ضربات چاقو در جلوی درب منزل حجت‌الاسلام خرسند، از محل وقوع جرم متواری شده بود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام‌جمعه کازرون سحرگاه امروز و پس از بازگشت از مراسم احیاء، در مقابل منزل خود توسط شخصی به‌نام «حمید درخشنده» مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده به ناحیه شکم، به فیض شهادت نائل آمد.

فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع شد

 مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه عطاری ها تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند، گفت: فروش داروهای گیاهی تنها در داروخانه مجاز بوده و عرضه آن در عطاری ها ممنوع است.

سازمان غذا و دارو، مهناز خانوی تاکید کرد: عطاری ها تنها اجازه فروش گیاهان دارویی بسته بندی و فله را دارند و اگر فرآورده ای بسته بندی بوده و ادعای درمانی بر روی آن نوشته شده باشد، مجاز به عرضه در عطاری ها نیست.

وی ادامه داد: فروش فرآورده ای که شکل دارویی دارد، در عطاری ممنوع است؛ تهیه این فرآورده ها تنها از داوخانه ها مورد تائید سازمان غذا و دارو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز