هوا گرم‌تر می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۰:۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۵۳۰۶۴
هوا گرم‌تر می‌شود
هوای تهران در یازدهمین روز از خرداد ۱۳۹۸، با شاخص کیفیت ۶۴ در شرایط سالم قرار دارد. تهرانی‌ها از ابتدای سال ۴۷ روز هوای سالم تنفس کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طبق بررسی‌های انجام شده، با کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (شنبه) نسبت به روز گذشته و ازدیاد حجم تردد خودرو‌ها در روز آغازین هفته، افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود. به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد که در پراکندگی آلاینده‌ها موثر خواهد بود.

بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد داشت. به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت شنبه و تداوم آن تا روز یکشنبه، انتظار می‌رود طی برخی ساعات صبحگاه دوازدهمین روز از خرداد ۹۸ افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود.

همچنین انتظار می‌رود در طول روز یکشنبه بر غلظت آلاینده ازن افزوده شود، هرچند همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود که بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ دما تا روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

 

نظر شما