درگیری شکارچی و محیط بانان در کرمان

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۲:۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۵۳۶۹۶
درگیری شکارچی و محیط بانان در کرمان
دو نفر از محیط بانان در درگیری با شکارچیان غیر قانونی زخمی شدند

 

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به نقل از سازمان حفاظت محیط  زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهار داشت: شب گذشته محیط بانان در پارک ملی خَبر استان کرمان، یک دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه موتور سیکلت را شناسایی کردند که در حال پروژکتورکشی برای شکار آهو بودند. این موضوع، بلافاصله با واکنش محیط بانان مواجه شدند و در این حین راکبان موتور سیکلت به سمت محیط بانان تیر اندازی کردند. در اثر این اتفاق، دو نفر از محیط بانان، زخمی شده، شیشه ماشین متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز شکسته می شود. 
محبت خانی در ادامه افزود: پس از تیر اندازی شکارچیان، موتور سیکلت در حال فرار، تعادل خود را از دست داده، واژگون می شود و بلافاصله محیط بانان با نیرو های امداد تماس می گیرند، اما به دلیل اصابت جمجمه راکبان به زمین، هر دو نفر شکارچی متاسفانه فوت می شوند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: در این تعقیب و گریز هیچگونه تیر اندازی از سمت محیط بانان انجام نشد، اما شکارچیان به سمت محیط بانان تیر اندازی کردند که موجب شد دو نفر از محیط بانان از ناحیه سر، صورت و دست زخمی شوند.
 فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست افزود: یک قبضه سلاح غیر مجاز شکاری از راکبان موتور سیکلت کشف و ضبط شد.

 

نظر شما