مسدود شدن توییتر تعداد زیادی از حساب های منتقدین دولت چین

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۲:۳۱:۵۹
کد خبر: ۸۵۳۷۱۵
مسدود شدن توییتر تعداد زیادی از حساب های منتقدین دولت چین
تعداد زیادی از اکانت های چینی توییتر مسدود شده اند که بخش عمده ای از آن ها را منتقدان دولت چین تشکیل می دادند. با توجه به این که این اتفاق تنها چند روز پیش از سالگرد اعتراضات میدان تیان آن من رخ می دهد، زمان بندی این اقدام توییتر سوال برانگیز است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ تعداد زیادی از اکانت های چینی توییتر امروز مسدود شده اند، و بسیاری از آن ها به طور "اتفاقی" از منتقدین دولت چین هستند که داخل و خارج از خاک این کشور سکونت دارند.

«Yaxue Cao»، موسس و سردبیر روزنامه China Change که در آمریکا استقرار دارد می گوید:

 

اکانت های چینی توییتر

در مقاله ای که چندی پیش توسط نیویورک تایمز منتشر شد ، گفته شده بود دولت چین از زمستان گذشته مشغول ردگیری منتقدین توییتریش بوده است. «Paul Mozur»، نویسنده آن به اتفاقات اخیر واکنش نشان داده و گفته:

به نظر مسدود سازی ها به منتقدان دولت چین محدود نمی شوند بلکه این اتفاق به فرصتی برای قلع و قمع حساب های چینی زبان تبدیل شده است.

مسدود شدن اکانت های چینی توییتر چند روز مانده به سالگرد تظاهرات میدان تیان آن من رخ می دهد

توییتر در واکنش به این انتقادات گفته این هفته تعدادی حساب را به دلیل فعالیت هایی که شامل اسپم کردن و رفتارهای نادرست بوده مسدود کرده است. البته این شبکه اجتماعی تایید کرده که برخی از این حساب ها از منتقدین دولت چین بوده اند؛ اما تاکید شده دولت چین درخواست یا گزارشی برای مسدود کردن این حساب ها نداشته و مسدود کردنشان از جانب توییتر بوده است. این کمپانی اضافه کرد:

گاهی اوقات رفتارهای روتین ما شامل خطا می شود. ما از این بابت عذر خواهی می کنیم و در تلاشیم تا تمام اشتباهات رخ داده را به حالت اول باز گردانیم. اگرچه ما از قوانین خود در برابر افرادی که آن ها را زیر پا می گذارند دفاع خواهیم کرد.

این اقدامات تاکنون توجهات سیاسی بسیاری را به سوی خود جلب کرده اند. مارکو روبیو، سناتور فلوریدا در این باره گفته توییتر تبدیل به ابزار سانسور دولت چین شده است.

مسدود شدن اکانت ها در توییتر اتفاق جدیدی نیست، کما اینکه مدتی قبل 166 هزار حساب کاربری به علت فعالیت های تروریستی در این شبکه مسدود شدند. قبل از آن هم چندین حساب مربوط به دولتمردان ونزوئلاییبسته شده بود، اما این بار بسته شدن حساب های منتقد دولت چین اقدامی غیر عادی تلقی می شود و باید منتظر مشخص شدن سرنوشت این حساب ها ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز