رگبارو رعد‌وبرق با افزایش ۱۰ درجه‌ای دما

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۹:۰۱:۱۱
کد خبر: ۸۵۳۸۶۱
رگبارو رعد‌وبرق با افزایش ۱۰ درجه‌ای دما
سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه را تجربه خواهد کرد، برای برخی از استان‌های کشورمان، رگبار باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز یکشنبه 12 خرداد ماه از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد وقوع تگرگ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

طی هفته جاری روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می شود، نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین 6 تا 10 درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین 4 تا 6 درجه رخ خواهد داد.

طی 2 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل دور از انتظار نیست و از روز دوشنبه هفته جاری تا ابتدای  هفته آینده افزایش پایداری جو و افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور  پیش‌بینی می شود.

در استان‌های واقع در جنوب‌غرب‌، غرب‌، سواحل شمال کشور  و دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران،  دمای بیشینه بین  2 تا 3درجه سلسیوس  بالاتر از میانگین بلند‌مدت  پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس  به هموطنان عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان افراد با بیماریهای قلبی و سالمندان در ساعات اوج دمای روزانه در بعد از ظهرها  در فضای باز کمتر تردد کنند و با توجه به  افزایش تابش  امواج ماورای بنفش، استفاده از عینکهای آفتابی  توصیه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز