کارآموز که حساب مدیر شرکت خود را هک کرد

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۲۱:۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۵۳۹۲۶
کارآموز که حساب مدیر شرکت خود را هک کرد
رئیس پلیس فتای استان از شناسایى و دستگیرى فردی که با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری مدیر یک شرکت مبلغ 4 هزار دلار هک کرده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" بیان داشت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائى مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری وی و تغییر اطلاعات هویتی مالک درصدد فروش آن به غیر است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند، متهم را که کارآموز شرکت بود شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه فروش حساب کاربری و کسب منافع مالی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در راستای حفظ امنیت حساب های کاربری به کاربران توصیه کرد: همواره از رمزهای قوی و منحصر به‌فرد استفاده کنید و به صورت منظم آن‌ها را تغییر دهید، همچنین هرگز رمزهای عبور را روی کامپیوتر، ایمیل یا سرویس‌های ابری ذخیره نکنید، زیرا مجرمان می‌توانند از داده‌های درز کرده برای ورود به حساب‌های شما، سرقت هویت، آسیب‌رسانی مالی و باج‌گیری استفاده کنند و منجر به ایجاد دردسرهای ناخواسته شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان تاکید کرد: هر زمان که امکان تائید هویت 2 مرحله‌ای وجود داشت، این گزینه را فعال کنید، احراز هویت یا تائید هویت دو مرحله‌ای یا دو فاکتوری یک لایه امنیتی اضافه ایجاد می‌کند و به عنوان یک روش احراز هویت ثانویه در کنار پسورد عمل می‌کند.

 

نظر شما