۳۴۵ زندانی جرائم غیر عمد البرز در انتظار آزادی هستند

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۱:۵۹:۳۵
کد خبر: ۸۵۴۱۹۱
۳۴۵ زندانی جرائم غیر عمد البرز در انتظار آزادی هستند
مدیر کل زندان های استان البرز گفت: به تازگی در نشستی با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد که قرار است زمینه آزادی بیشتر زندانیان واجد شرایط در البرز فراهم شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، مرتضوی گفت: اکنون ۳۴۵ زندانی جرائم غیر عمد محکوم مالی، مهریه و تصادف با مجموع بدهی بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی هستند.

سیدعبداله مرتضوی افزود: امسال در آئین جشن گلریزان خیرین استان البرز برای آزادی زندانیان ۱۲ میلیارد ریال جمع آوری شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان داشت: تاکنون با این مبلغ ۳۰ نفر از زندانیان در البرز آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: براین اساس قرار است زندانیان مهریه و بدهی مالی از طریق دریافت وام یا اخذ اعصارزمینه آزادی آنان فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به جمعیت کیفری زندانیان البرز برای اصلاح و تربیت گفت: سازمان زندان‌ها چهار گام در حوزه معاونت اصلاح و تربیت زندانیان تعریف کرده که براساس آنها زندانی از بدو ورود تا زمان آزادی تحت مراقبت اصلاح و تربیت قرار می‌گیرد.

مرتضوی افزود: پروسه توانمندسازی یا بازگشت شرافتمندانه به اجتماع زندانیان ازمواردی است که در قالب طرح‌های مختلف از جمله بررسی سلامت جسمی مددجویان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در بخش فرهنگی مهارت‌های اساسی، فرهنگی و مذهبی، آموزش قرآن و احکام، مهارت نه گفتن، مهارتهای هفت گانه اساسی به زندانیان آموزش داده می‌شود.

مرتضوی گفت: پروسه اشتغال و حرفه آموزی مقوله دیگر خدمات به زندانیان به شمار می‌رود که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تفاهم نامه همکاری منعقد شد تا زندانیان حرفه بیاموزند.

 

مدیرکل زندان‌های البرز اضافه کرد: زندانیان پس از مهارت آموزی و دریافت گواهینامه مهارتی می‌توانند در زمان آزادی از زندان از تسهیلات خود اشتغالی بهره مند شوند.

وی بیان داشت: صنایع چرم و کیف و کفش، خدماتی مانند تعمیر لوازم خانگی، برق ساختمان، برق خودرو، صنایع دستی، آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و عتیقه جات از جمله محورهای آموزشی و مهارت آموزی در ندامتگاه‌های البرز است.

مدیر کل زندان‌ها گفت: حدود ۴۰۰ نفر زندانی رأی باز داریم که از این تعداد ۲۴۸ نفر در مجموعه‌های شهرداری، کارخانه‌های چوب، ابزار یراق، مبل سازی، قطعات خودرو مشغول به کار هستند.

مرتضوی افزود: یک مرکز قالی بافی در بند نسوان ایجاد شده که حدود ۷۵ نفر از زندانیان زن مشغول قالی بافی هستند و دستمزد دریافت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز