اعتبارات عوارض آلایندگی حق مسلم استان بوشهر است

۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۹:۵۴:۵۶
کد خبر: ۸۵۴۴۵۳
اعتبارات عوارض آلایندگی حق مسلم استان بوشهر است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اعتبارات عوارض آلایندگی حق مسلم استان بوشهر است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا،فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در نشست نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست اظهار داشت: در متون مقدس مسلمانان احادیث و آیات متعددی درباره محیط زیست و حفظ طبیعت و تنوع زیستی آمده است.

 

وی با اشاره به وجود مناسک و آیین‌های متعدد در اسلام در ارتباط با مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: در تمدن اسلام و ایران فرهنگ احترام به حیوانات و گیاهان زبانزد بوده و ریشه‌ای کهن داشته است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به تقسیم عوارض آلایندگی استان بوشهر با استان‌های همجوار بیان کرد: این عوارض حق مسلم استان بوشهر است و در نشست‌هایی که در این زمینه برگزار شده بر این حق تاکید کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه درک درستی نیز از فلسفه وجودی حق عوارض آلایندگی نیز وجود ندارد، افزود: عوارض آلایندگی باید در بهسازی محیط شهری برای کاهش مخاطرات زیست محیطی هزینه شود که این نکته باید مورد توجه مدیران ارشد استان قرار گیرد.

 

قلی‌نژاد اضافه کرد: کارگروه ملی رفع آلودگی عسلویه پس از ماه مبارک رمضان در هیئت دولت مطرح و برخی تصمیمات اولیه برای راه اندازی آن نهایی خواهد شد و وزارت نفت ملزم به رعایت مسئولیت اجتماعی خود در رفع کامل آلودگی ها در عسلویه خواهد بود.

 

وی به فرهنگ بالای زیست محیطی مردم استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: طرح های مختلفی را به منظور گسترش مفاهیم زیست محیطی با استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها در دستور کار داریم.

 

 

نظر شما