عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

جلودارزاده: پلمپ ۵۴۷ رستوران به بهانه پخش موسیقی نامناسب تنها افزایش فقر را رقم می‌زند/ می‌شد جریمه کرد و تذکر داد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۵:۳۹:۰۸
کد خبر: ۸۵۵۴۷۶
جلودارزاده: پلمپ ۵۴۷ رستوران به بهانه پخش موسیقی نامناسب تنها افزایش فقر را رقم می‌زند/ می‌شد جریمه کرد و تذکر داد
جلودارزاده گفت: «تعطیل کردن این مکان‌ها باعث بیکاری افرادی می‌شود که در آنجا کار می‌کردند و نتیجه آن فقر بیشتر در جامعه است.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از پلمپ 547 سفره خانه لاکچری در تهران خبر داد و گفت: «با سفره‌خانه‌های لاکچری که اقدام به تبلیغات غیر قانونی و موسیقی غیر مجاز و لهو و لعب می‌کردند برخورد و 547 واحد پلمپ و یازده نفر دستگیر شدند.» نکته‌ای که در لابه‌لای کلمات این خبر مستتر بود این است که پلمپ کردن این تعداد از واحد به بیکار شدن جمعیتی حدود 5 هزار نفر منجر می‌شود، با شرایط کنونی که کشور از نظر اقتصادی در آن قرار گرفته است باید پرسید آیا این تصمیم‌ها به صلاح بود و آیا راه حل دیگری برای برخورد با این رستوران‌ها نبود؟ نمی‌شد جریمه و تذکر داد تا حجم بیکاران بیشتر نشود؟

در این زمینه گفت‌وگویی با یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشتیم؛

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسته شدن 547 سفره‌خانه عدد چشمگیری است، به خبرگزاری برنا می‌گوید: «این تصمیم بدون توجه به واقعیت‌های اجتماع گرفته شده است. در شرایطی که گوشی‌های موبایل دسترسی به انواع محتواها را ایجاد کرده‌اند افراد می‌توانند به هر موسیقی که بخواهند گوش کنند، بنابراین هر گونه برخوردی در این زمینه باید به صورتی باشد که فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. قبل از اینکه به سفره‌خانه‌ها مجوز داده شود باید آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها داده شود.»

وی با بیان اینکه برخوردهای اینچنین و پلمپ مراکز تجاری و محل کسب بارها صورت گرفته ولی نتیجه مثبت نداشته است، می‌افزاید: «به‌رغم اینکه این اتفاق بارها افتاده، مسئولان ما از عواقبی که در آن موارد ایجاد شده پند نگرفته‌اند و دوباره در چرخه همیشگی تکرار و اشتباه افتاده‌اند.»

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این تصمیم با خود آسیب‌های مختلفی را به همراه می‌آورد، تصریح می‌کند: «تعطیل کردن این مکان‌ها باعث بیکاری افرادی می‌شود که در آنجا کار می‌کردند و نتیجه آن فقر بیشتر در جامعه است.»

جلودارزاده ادامه می‌دهد: «مسئولان ما باید از تجربه‌های مشابهی که در گذشته وجود داشته است پند بگیرند و شیوه مواجه خود را با مسائل تغییر دهند. با زور نمی‌توان ملتی خلاق، مؤمن و رو به رشد تربیت کرد. پیامدهای چنین برخوردهایی این است که ناامیدی در سطح اجتماع گسترش می‌یابد و وازدگی ایجاد می‌شود. گرایش به مهاجرت و فرار نتیجه چنین تصمیم‌هایی است.»

وی با بیان اینکه باید در مورد نوع موسیقی که در این مکان‌ها پخش می‌شده و سایر تخلفاتی که صورت گرفته است بررسی دقیقی صورت بگیرد و راه‌های دیگری برای برخورد با آنها انتخاب شود، می‌گوید: «می‌توان به این مکان‌ها در مورد نوع خدمات‌شان و کیفیت موسیقی‌شان تذکر داد ولی تعطیل کردن این مراکز یک اقدام درست نیست.»

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، در مواجه با این مسائل باید راه‌های دیگری برای برخورد پیدا کرد و به فرهنگ‌سازی توجه کرد، تأکید می‌کند: «باید از خودمان بپرسیم چرا کشور ما تا این حد آسیب‌زاست؟ چرا کشور ما جرم خیز است و از همه مهمتر اینکه چرا اکثر مسئولان با نگاه بدبینی به مردم نگاه می‌کنند و همه را مجرم می‌بینند؟ یا تفسیر ما از جرم اشتباه است و یا مشکلات دیگری وجود دارد. باید نگاه‌مان به مسائل را تغییر دهیم، از این طریق یافتن راه حل برای مشکلاتی این چنینی سخت نیست.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز