مجید فراهانی خطاب به شهرداری تهران تاکید کرد:

لزوم ارائه به موقع سند برنامه سوم توسعه شهر تهران

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۲:۱۸
کد خبر: ۸۵۵۶۲۳
لزوم ارائه به موقع سند برنامه سوم توسعه شهر تهران
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در رابطه با لزوم ارائه به موقع سند برنامه سوم توسعه شهر تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ مجید فراهانی در جریان صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به ارائه به موقع سند برنامه سوم توسعه شهر تهران واکنش نشان داد‌.

وی در این رابطه گفت: رعایت قوانین و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضا شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا در زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم گردد.

عضو شورای شهر تهران افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره  لزوم اجرای به موقع ماده ۹۴ برنامه پنج ساله سوم توسعه

شهر تهران مصوب ۱۳۹۷ درباره "ارائه به موقع سند برنامه سوم توسعه شهر تهران" تذکر می دهم.

فراهانی با اشاره به یکی از ماده های برنامه توسعه اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۴ برنامه پنج ساله توسعه سوم شهر تهران شهرداری موظف است با توجه به تایید چشم انداز،ماموریت، استراتژی ها و اهداف، سند برنامه اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات مورد نیاز در برنامه سوم توسعه عنوان کرد: برخی اقدامات مشتمل بر برنامه های اجرایی شامل تصویر کلان برنامه، جداول کمی، برنامه های راهبردی بخشی و فرابخشی و برنامه های موضوعات اولویت دار تا سطح عملیاتی است‌.

وی اضافه کرد: همچنین دیگر اقدامات شامل نحوه تامین و تجهیز منابع مورد نیاز شامل منابع فیزیکی، انسانی، فنی و مالی مورد نیاز و نحوه تامین مالی منابع مورد نیاز برای تحقق اهداف خواهد بود.

فراهانی اظهار کرد: شهرداری تهران لازم است این سند را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ تهیه و برای تصویب به شورا ارائه کند که متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر قانونی شاهد اقدام و ارائه سند برنامه از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت بگیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای حناچی؛ شهردار تهران در ارائه هر چه سریع تر سند برنامه و همراهی یکایک شما همکاران محترم در جریان بررسی و تصویب سند برنامه شاهد تبیین نقشه راه برنامه پنج ساله سوم به عنوان ملاک عمل مدیریت شهری در افق ۱۴۰۲ باشیم‌.

 

نظر شما