سمن ها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۵۳:۲۸
کد خبر: ۸۵۵۶۵۸
سمن ها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سمن ها (سازمان های مردم نهاد) پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند و می توانند دولت را برای رفع آسیب های اجتماعی و نابسامانی های جامعه یاری رسانند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مریم بیدخام روز شنبه در نشست تخصصی با اعضای سه تشکل مردم نهاد در شرف تاسیس افزود: سازمان های مردم نهاد با حضور در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه می توانند اثر بخشی و کارآمدی خود را چندین برابر افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی هستند، اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید همواره در اولویت کاری سمن ها قرار داشته باشد.

بیدخام تاکید کرد: از سمن ها انتظار می‌رود که با برنامه و ارائه طرح های اجرایی و تاثیر گذار تحولی شگرف در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه سمن ها در بدنه اجتماعی قرار دارند، گفت: سمن های اجتماعی، آگاه ترین افراد به نیازهای جامعه بوده و بدون درخواست مالی و با انگیزه خیرخواهانه و داوطلبانه در جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیدخام با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد در سالهای اخیر فعالیت های قابل توجهی داشته و جایگاه خوبی در بین مردم کسب کرده اند، اظهار داشت: مهمترین مطالبه و انتظار ما از تشکل‌های مردم نهاد، برگزاری مجامع به موقع و تمدید پروانه فعالیت، حضور در کارگاه های آموزشی به منظور توانمندسازی سمن‌ها، ارائه طرح های تاثیر گذار خلاقانه و فعالیت چشمگیر در چارچوب اهداف اساسنامه جهت حمایت‌های مادی و معنوی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تخصصی بودن اعضای تشکل ها را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: اعضای سازمانهای مردم نهاد باید در راستای اهداف اساسنامه خود تخصص های لازم را آموزش دیده و بتوانند به جذب حداکثری نیروهای داوطلب و متخصص اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز