واکنش عضو شورای شهر تهران به درگیریدو تن از سران احزاب اصلاح‌طلب در توئیتر:

اتفاق ناگواری رخ داده ولی سران اصلاح‌طلب نباید تسویه حساب جناحی راه بیاندازند/ اعضای شورای شهر مهره نیستند

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۵:۲۴:۲۱
کد خبر: ۸۵۵۸۷۴
اتفاق ناگواری رخ داده ولی سران اصلاح‌طلب نباید تسویه حساب جناحی راه بیاندازند/ اعضای شورای شهر مهره نیستند
هفتم خرداد محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، همسر دومش، میترا استاد، را در منزل شخصی‌اش به قتل رساند. این خبر موجی از بهت را در فضای جامعه ایجاد کرد در ادامه سبب شد دو تن از سران احزاب اصلاح‌طلب در محیط توئیتر به تسویه حساب سیاسی بپردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: چند روز است که غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران و محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در فضای توئیتری به جدال بر سر چگونگی انتخاب شهرداران تهران پرداخته‌اند. جدالی که در لابه لای کلماتی که نوشته و در فضای مجازی منتشر می‌شود این تصور را برای مردم ایجاد کرده به نمایندگانی برای عضویت در شورای شهر تهران رای داده‌اند که هیچ نقشی در انتخاب شهردار نداشته و چون مهره‌ای در اختیار افرادی خارج از شورای شهر هستند که آنها را هدایت می‌کنند و برای‌شان انتخاب رقم می‌زنند.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار این توئیت‌ها از سوی سران احزاب اصلاح‌طلب و ادعای آنها که انتخاب شهردار از سوی افرادی خارج از اعضای شورای شهر بوده است، به برنا گفت: این گونه که عنوان می‌شود، نبوده و این برداشت منطقی نیست.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: فرآیند انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر اتخاذ شد. بر این اساس در شورای شهر طی جلسات مفصلی بحث کردیم که خبرنگاران هم بعضا در این جلسات حضور داشتند و شاهد شیوه انتخاب بودند.

وی افزود: افراد مختلفی برای انتخاب شهردار تهران کاندیدا بودند و برنامه‌های خود را ارائه کردند و معرفی شدند و در نهایت دو نفر به فینال رسیدند و یک نفر رای نهایی اعضای شورای شهر تهران را کسب کرد. اعضای شورای شهر مهره احزاب و جناح‌ها نیستند. شورایی‌ها به احزاب و گروه‌های بیرون شورا متصل هستند اما خودشان استقلال سیاسی و فکری دارند. ضمن اینکه اصلاح‌طلب هستیم اما کسی از بیرون نمی‌تواند هدایت کننده اعضا باشد. بنده عضو انجمن اسلامی معلمان هستم و ممکن است انجمن نظرش را به من بگوید اما نماینده مردم هستم و مسئولیت مستقیم دارم. همه فرآیند انتخاب شهردار را دیدند و شفاف سازی صورت گرفت؛ این نوع اتهام به شورا به دور از عقل و منطق است.

خلیل‌آبادی در پایان تاکید کرد: توئیت‌های منتشر شده از سوی آقایان کرباسچی و میردامادی آن‌هم به این شکل صلاح نیست. وقوع قتل از سوی محمدعلی نجفی، اتفاق ناگواری بود. در مقابل این اتفاق ناگوار نباید تسویه حساب جناحی و شخصی انجام بدهیم. لزومی ندارد از این اتفاقات استفاده‌های غیرمنطقی کنیم، این نوع رفتارها تنها بی‌اعتمادی بین مردم ایجاد می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز