تسریع روند احیای دریاچه ارومیه با مطالبه گری مردم

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۴:۵۷:۲۳
کد خبر: ۸۵۵۹۰۲
تسریع روند احیای دریاچه ارومیه با مطالبه گری مردم
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تلاش و مطالبه گری رسانه ها و مردم باعث تسریع روند احیای دریاچه ارومیه می شود.

 

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مهران نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۱.۹۱ متر از سطح دریاهای آزاد است که نسبت به سال آبی گذشته یک متر و ۶۴ سانتی متر افزایش دارد.

وی بیان کرد: ارتفاع آب دریاچه نسبت به سال گذشته یک متر و ۶ سانتی متر و نسبت به هشت سال گذشته یک متر و ۸۳ سانتی متر افزایش دارد.

نظری با اشاره به اینکه درحال حاضر حجم ذخایر آبی آذربایجان غربی ۱۰ میلیارد مترمکعب بوده و دومین استان آبی کشور است، اظهار داشت: سرانه آب تجدید شونده کشور هزار و ۸۵۰ مترمکعب است که این میزان در استان سه هزار و ۵۵۰ مترمکعب است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار راس از سه گونه قوچ، میش و کل در منطقه حفاظت شده مراکان و پارک ملی دریاچه ارومیه زیست و ۸۰ درصد گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه زندگی می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: احداث یک هکتار لاگون (برکه تصفیه) طبیعی و مصنوعی در منطقه کانی برازان با هدف رسوب گیری، لایروبی ۷۰ کیلومتر از انهار استان و احداث سردر ورودی برای تالاب سولدوز نقده از اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست استان در سال ۹۷ بوده است.

وی با اشاره به موضوع بحث پسماند اضافه کرد: ساماندهی سایت زباله شهرهای سلماس، شاهین دژ، مهاباد، ماکو، میاندوآب، ارومیه و تازه شهر، صدور مجوز انتقال ۱۵۰ هزار لیتر پسماند نفتی استان برای امحا به استان قزوین، پایش مستمر پسماندهای صنعتی استان و پیگیری تهیه و گزارش تاثیر سایت مهاباد و بوکان بر محیط زیست منطقه از جمله اقدامات اداره کل در حوزه پسماند در سال ۹۷ بوده است.

به گزارش ایرنا و براساس اظهارات مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ۳۰ درصد گونه پستانداران شناخته شده کشور، ۴۷ درصد گونه پرندگان شناخته شده کشور و یکهزار و ۵۰۰ گونه گیاهی که ۱۸ درصد گونه گیاهی کشور را شامل می شود در زیستگاه های جانوری و گیاهی استان وجود دارد.

این استان رتبه هجدهم جنگل و دهم مراتع را در کشور به خود اختصاص داده است، پنج درصد از مساحت استان را جنگل، ۶۵ درصد را مراتع و ۳۰ درصد را کشاورزی و سایر کاربری ها تشکیل داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز