محمد علیخانی :

رد شدگان معاینه فنی تهران، تایید شدگان شهرستان! / لزوم منع فعالیت مراکز معاینه فنی غیر استاندارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۵:۴۱:۱۴
کد خبر: ۸۵۵۹۵۶
رد شدگان معاینه فنی تهران، تایید شدگان شهرستان!  / لزوم منع فعالیت مراکز معاینه فنی غیر استاندارد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برخی از خودروها به خاطر اینکه قادر به قبولی در مراکز معاینه فنی تهران نیستند از شهرستان‌ها معاینه فنی دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: محمد علیخانی در ابتدا این گفتگو با بیان اینکه تردد خودروهای بدون معاینه فنی ممنوع است، تصریح کرد: طبق قانون چنان چه خودرویی که باید معاینه فنی داشته باشد، معاینه نگیرد، پلیس آن را جریمه می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که خیلی افراد از شهرستان‌ها معاینه فنی می‌گیرند، گفت: بله متاسفانه این اتفاق می‌افتد و برخی از خودروها به خاطر اینکه قادر به قبولی در مراکز معاینه فنی تهران نیستند از شهرستان‌ها معاینه فنی دریافت می‌کنند. البته بعضا در تست‌های کنترلی که در سطح شهر تهران از آنها گرفته می‌شود مردود می شوند و معاینه آنها نیز باطل می‌گردد.

علیخانی تاکید کرد: ضمنا در خصوص معاینه فنی برای بالا بردن عملکرد و بالا بردن سهم آن در کنترل آلودگی با توجه به بالا رفتن کیفیت و استاندارد خودروهای وارداتی و تولیدی در روند و نوع استاندارد جدید آلایندگی باید تجدید نظر شود و استاندارد جدید اخذ شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین برای کنترل صحت معاینه فنی شهرهای دیگر، لازم است تا مراکز مجهز و مورد تائید به صورت مراکز معتمد بتوانند به صورت ادواری کیفیت و صحت معاینه فنی را با نظارت سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی ادواری کنترل و پایش شوند و در صورت عدم اخذ تائیدیه باید از ادامه فعالیت مراکز غیر استاندارد جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز