تحکیم بنیاد خانواده اصلی ترین رویکرد سمن ها باشد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۵:۴۰:۰۶
کد خبر: ۸۵۵۹۵۹
تحکیم بنیاد خانواده اصلی ترین رویکرد سمن ها باشد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: رویکرد سمن ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید در راستای تحکیم بنیاد خانواده ها و جلوگیری از ایجاد اختلاف میان زوج های جوان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مریم بیدخام افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند به حفظ بنیان خانواده‌ها منجر شود، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوج‌های در حال ازدواج است.

وی به نقش سمن‌ها در فرهنگ پذیری و آموزش مهارت‌های زندگی اشاره کرد و توضیح داد: سازمان‌های مردم نهاد به لحاظ حضور در بدنه اجتماعی می‌توانند سلسله نشست‌هایی را با هدف آموزش به زوج‌های جوان در دستور کار قرار دهند که قطعاً با اثرپذیری بیشتری همراه است.

بیدخام با بیان اینکه بیشترین اختلافات خانوادگی میان زوج‌های جوان به وجود می آید، اظهار داشت: نبود تفاهم و درک متقابل در زوج‌های جوان سبب می‌شود تا کوچک‌ترین تنش‌ها و مشکلات زندگی به معضلی بزرگ تبدیل شده و زمینه جدایی و طلاق را میان آنها فراهم سازد.

این مسئول به آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان عاملی مؤثر در کاهش اختلافات خانوادگی اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان و ترویج این مباحث در مدارس می‌تواند زمینه رشد فکری دختران و پسران را فراهم کرده و به عنوان عاملی بازدارنده در زندگی مشترک به کار گرفته شود.

‌مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به ایرنا خاطر نشان کرد: دوری از آموزه‌های دینی و نفوذ فرهنگ و مدل غربی در بین زوج‌های جوان از عوامل مهم و مؤثر در ایجاد اختلافات خانوادگی است که باید آگاه سازی آن به اقشار مردم در دستور کار سمن‌ها باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز