بازداشت بخاطر ندادن رمز عبور آیفون به پلیس

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۲۱:۳۰:۴۴
کد خبر: ۸۵۵۹۶۳
بازداشت بخاطر ندادن رمز عبور آیفون به پلیس
خودداری فردی از ارائه پسورد آیفون خود به نیروهای پلیس آمریکا منجر به زندانی شدنش شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «ویلیام مونتانز» فردی است که به متوقف شدن توسط پلیس عادت دارد. وی تاکنون چندین بار برای حمل ماری جوانا و جرائم جزئی بازرسی شده است؛ دفعه آخر که این اتفاق برایش افتاد مواد مخدر را پنهان نکرد و به پلیس گفت: «بله مصرفش می کنم، بازداشتم می کنید؟»

مونتانز برای ارائه نکردن رمز تلفنش 44 روز بازداشت شد

پلیس او را بازداشت کرد، و نه فقط برای ماری جوانا، بلکه دو شیشه ماده مخدر دیگر هم در ماشینش پیدا شد که جرم محسوب می شد. علاوه بر این یک اسلحه هم در داشبورد ماشین پیدا شد که حملش هنگام ارتکاب جرم باعث سنگین تر شدن اتهاماتش شد. اما ماجرا وقتی پیچیده شد که روی صفحه یکی از موبایل هایش پیامی با این مضمون ظاهر شد: «خدای من! پیداش کردن؟»

پس از این اتفاق پلیس از مونتانز خواست پسورد آیفون خود را بگوید؛ او هم به دلیل اینکه می دانست آن ها قرار است در تلفنش دنبال مدارکی برای جرم های دیگر بگردند از این کار امتناع کرد. علاوه بر این نمی خواست تصاویر خصوصی روی موبایلش به دست نیروهای پلیس بیفتد. در نتیجه به جرم حمل مواد مخدر و اسلحه به زندان افتاد.

پسورد آیفون

ویلیام مونتانز

وی پنج روز بعد از زندان آزاد شد اما داستان به اینجا ختم نشد؛ زیرا قائم مقامی از نیروی پلیس منطقه ردش را گرفت و با ارائه حکم بازرسی پسورد تلفن هایش را خواست. پس از اینکه مونتانز دوباره حاضر به انجام این کار نشد دادستان برای سرپیچی از دستور دادگاه او را باز هم به زندان انداخت.

این سرپیچی برای وی گران تمام شد چون بار دوم مجبور شد 44 روز را پشت میله های زندان بگذراند. بعد از این ماجرا در مصاحبه ای گفت از کارش پشیمان نیست:

«احساس کردم حقم زیر پا گذاشته شده بود. آن ها نمی توانند این کار را انجام دهند. دنیا باید بداند آنچه [نیروهای پلیس] اینجا انجام می دهند دیوانه وار است.»

پلیس هیچوقت به پسورد آیفون او دست پیدا نکرد. اما با اینکه افراد بسیار کمی زندان را ترجیح می دهند، تصمیم مونتانز بازتاب دهنده موجی تازه از مقاومت در برابر سرک کشیدن نیروهای پلیس به زندگی دیجیتال آمریکایی هاست که دروازه اصلی اش تلفن های همراه هستند، که تنها راه ورود به آن ها نیز رمز عبورشان است.

پس از اینکه ابزارهای چند هزار دلاری مانند GrayKey (که سال 2018 برای دستیابی به اصلاعات تلفن های قفل شده توسط پلیس آمریکا خریداری شد) عملکرد مناسبی از خود نشان ندادند؛ پلیس این کشور استفاده از زور و تهدید را برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه مجرمین در پیش گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز