سه قلو زایی یک راس بز کوهی در منطقه شکار ممنوع

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۲۲:۰۱
کد خبر: ۸۵۶۱۰۱
سه قلو زایی یک راس بز کوهی در منطقه شکار ممنوع
در فصل زایش وحوش در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر سه قلو زایی یک راس بز کوهی جلوه ای زیبا به این منطقه بخشیده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول گفت: زیستمندان منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در فصل زایش امسال، چندقلوزایی داشتند و این پدیده کم نظیر ناشی از این است که حیات وحش منطقه به آرامش و امنیت غذایی مناسبی دست پیدا کرده اند.

محمد خداپرست گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل زایش وحوش علاوه بر گشت و کنترل های معمول و مستمر؛ پایش و بررسی وضعیت زاد و ولد حیات وحش مناطق را پایش و بررسی می نمایند.

 محمد خداپرست افزود: گشت و کنترل مناطق، دوربین کشی و تصویر برداری از حیات وحش تازه متولد شده در زیستگاه های صخره ی از اقدامات موثر محیط بانان در حفاظت از حیات وحش مناطق است.

خداپرست با اشاره به اینکه سه قلو زایی یک راس بز کوهی در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر یک اتفاق نادر است افزود: آقای حسین فرهادی از همیاران محیط زیست شهرستان کوثر موفق به ثبت تصاویر نادری از یک راس بز کوهی به همراه سه بزغاله آن در یکی زیستگاه های صخره ای منطقه شکار ممنوع دربند مشکول گردید.

وی افزود: با توجه به قابلیت بالای زاد و ولد کل و بزهای وحشی، و حمایت مناسب اهالی روستاهای واقع در داخل و حاشیه منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در بحث شکار غیرمجاز از محیط بانان و اقدامات موثرتر حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر، امیدواریم در طی سال های آتی جمعیت این گونه زیبا در زیستگاه های منطقه افزایش یابد.

بزهای کوهی در مناطق سردسیر اواخر پاییز جفت گیری و در اوایل اردیبهشت ماه اغلب یک و دو و به ندرت سه بزغاله می زایند.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت 29647 هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز