سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه:

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۴۹:۲۴
کد خبر: ۸۵۶۱۲۷
تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت
​سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه و در جمع شورای معاونان ، مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید ازمدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت .

 به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد:  ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه  دکتر  فانی، دکتر آشتیانی وآقای  بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه دادند  تجلیل می کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی ترین اولویت  آموزش و پرورش  است لذا  برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

 دکتر حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول  و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده ای دارد . 

وی افزود:  بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی اش  قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد، همچنین  تکریم معلم  باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول  باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است  بنابراین هر اقدامی برای  اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود  زیرا معلم میزان  الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

دکتر حسینی یکی از آفت های نظام تعلیم وتربیت را  خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می سازم  البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده  ای از تلاش ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمد زایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش  می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز