ورود دادستان نظامی مازندران به حوزه حفظ آبزیان در معرض خطر

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۱:۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۵۶۱۹۴
ورود دادستان نظامی مازندران به حوزه حفظ آبزیان در معرض خطر
دادستان نظامی مازندران در بخشنامه‌ای خواستار همکاری فرماندهان با اداره کل محیط زیست برای برخورد با ماهیگیران غیرمجاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دادستان نظامی مازندران در بخشنامه‌ای خواستار همکاری فرماندهان با اداره کل محیط زیست برای برخورد با ماهیگیران غیرمجاز شد.

رحیم رحیمی دادستان نظامی استان مازندران در این ارتباط گفت: گزارش‌هایی درباره موانع موجود در برخورد ماموران اداره محیط زیست با صیادان غیرمجاز در سواحل و رودخانه‌های برخی مناطق نظامی واصل شد که به محض اطلاع، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان با ارسال بخشنامه‌ای به تمام یگان‌های ذی ربط، خواستار همکاری لازم در این زمینه شد.

وی افزود: ماموران محیط زیست مطابق ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، ماده ۱۹ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ و ماده ۱۵ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ضابط دستگاه قضایی هستند و بر اساس قانون، وظیفه تعقیب متخلفان برعهده آنهاست.

رحیمی با بیان اینکه آبزیان ثروت ملی کشور محسوب می‌شوند، افزود: حراست از این هدیه خدادادی وظیفه دولت و حکومت است و صید آن‌ها خصوصا ماهیان استخوانی در فصل تخم ریزی خسارت عظیمی به پرورش و تکثیر آن‌ها وارد می‌کند به همین علت قانونگذار آنرا ممنوع و برای عاملان مجازات تعیین کرده است.

دادستان نظامی استان مازندران در پایان، هفته محیط زیست را به تمامی فعالان این عرصه به خصوص محیط بانان تبریک گفت.

 

نظر شما