اشتغال پایدار ۱۲ هزار زن در کشور هدف گذاری شده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۵:۱۴
کد خبر: ۸۵۶۶۶۶
اشتغال پایدار ۱۲ هزار زن در کشور هدف گذاری شده است
معاون رئیس جمهور در سفر یکروزه به شهرستان قدس: اشتغال پایدار ۱۲ هزار زن در کشور هدف گذاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معصومه ابتکار بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قدس، طی سخنانی گفت: در حال حاضر در ۲ طرح با وزارت کار همکاری داریم که برای اشتغال پایدار بیش از ۱۲ هزار زن هدف‌گذاری شده است.

وی سپس بر حمایت از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و افزود: سرمایه اجتماعی کشور مخصوصاً جوانان در سازمان های مردم نهاد بسیار بالا است و با حمایت‌های دولت این طرح‌ها در ۴ استان اجراشده است، یکی از اهداف و وظایف نظام از ابتدای انقلاب بحث عدالت و تحقق عدالت بود که گاهی اوقات عدالت را توزیع ثروت دیدند و نه تولید ثروت که به توزیع یارانه پرداختند ولی عدالت بعد سیاسی دارد که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه به بعد اجتماعی عدالت اشاره کرد و گفت: یکی از زوایای عدالت، عدالت جنسیتی است و زن و مرد در ماهیت وجودی از نفس واحده خلق‌شده‌اند و در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اجرای در هر زمینه توجه به اینکه این فرصت‌ها برای زنان برابر مردان فراهم شد و باید فرصت‌های برابر آموزشی میسر شود و قانون برنامه ششم توسعه کشور در موضوع عدالت جنسیتی تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است.

 

ابتکار اضافه کرد: باید توجهات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت داشته باشیم و در حوزه آسیب‌ها مسئله ارتقا تاب‌آوری اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم که امید است با همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح به‌صورت گسترده در شهرستان‌های دیگر اجرا کنیم و هر استانی امروز یک نقشه راه تاب‌آوری اجتماعی دارد که در مواجه صحیح جامعه مؤثر است.

 

وی گفت: آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج یکی از مسائل مهم در معاونت زنان است، که در این زمینه با دستگاه‌های دیگر هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است تا این آموزش‌ها تقویت شود و در کنار آن نیز طرح ملی گفت‌وگو خانواده را داریم که مرحله اول آن اجراشده و به اختلالات خانواده می‌پردازد.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مسبب مشکلات زیادی است و این اختلال ارتباطی جامعه روزبه‌روز در حال افزایش است و خاص ایران نیز نیست و جوامع دیگر نیز به‌واسطه انقلاب ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز