رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور خبرداد:

تجهیز مدارس نوساز به امکانات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۴:۵۸
کد خبر: ۸۵۶۷۰۰
تجهیز مدارس نوساز به امکانات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تجهیزمدارس نوساز به امکانات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی، در راستای اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مجید قدمی، با اشاره به طرح تلفیقی اظهارکرد: در راستای اجرای سند تحول و باتوجه به تصویب زیر نظام فضا و تجهیزات در شورای عالی آموزش و پرورش، فضاهای آموزشی جدید الاحداث، باید به سرویس بهداشتی مناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مجهز باشند.

وی از ابلاغ این مصوبه به مدارس خبرداد و افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی وسازمان بهزیستی اجرایی شدن این مصوبه را از طریق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیگیری می کنند تا در فضاهای آموزشی جدیدالاحداث این موضوع محقق شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر ضرورت تامین فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی، تاکید و تصریح کرد:  نظارت بر فرایند اجرا وکیفت کار باید تقویت شود تا دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی با مشکلات کمتری مواجه شوند و شرایط تحصیل برای آنان به سهولت مهیا باشد.

وی شرط ارجاع دانش‌آموزان طرح تلفیقی به مدارس عادی را تاییدیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام و عنوان کرد: در مناطقی که مدارس قدیمی وجود دارد اگر مدرسه‌ای شرایط مناسب  برای حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را داشته باشد فضای آن برای حضور دانش آموزان مذکور آماده می شود.

قدمی گفت: در جاهایی که معلم رابط وجود نداشته باشد معلمان مدارس عادی از طریق فیلم‌های آموزشی مطالب لازم را آموخته و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

 

نظر شما