بهترین زمان برای دفع ادرار

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۸۵۶۹۱۷
بهترین زمان برای دفع ادرار
​رئیس انجمن نورویورولوژی گفت: به دلیل تمیز نبودن سرویس بهداشتی و دیگر مسائل ۶۱.۲ درصد از کودکان از سرویس‌های بهداشتی مدارس استفاده نمی‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مهری مهراد رئیس انجمن نورویورولوژی اظهار کرد: سال ۹۰ به کمک شهرداری منطقه تمام مدارس ابتدایی و راهنمایی غربالگری شده و آزمایش‌های مربوطه در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حالی که دختران باید در سن ۱۲ سالگی هر ۲ ساعت یک‌بار به سرویس بهداشتی مراجعه کنند اما متاسفانه ادرار خود را بین پنج تا هفت ساعت نگه می‌داشتند.

۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدرسه دستشویی نمی‌روند

مهراد تاکید کرد: به دلیل تمیز نبودن سرویس بهداشتی و برخی مسائل ۶۱.۲ درصد از کودکان از سرویس‌های بهداشتی مدارس استفاده نمی‌کنند و همین مسئله به بروز مشکلات ادراری کودکان و به خصوص زنان در سنین بالا منجر خواهد شد.

رئیس انجمن نورویورولوژی بیان کرد: آموزش صحیح ادرار کردن و استفاده به موقع از سرویس‌های بهداشتی مشکلات بی اختیاری و شب ادراری را تا حدودی برطرف خواهد کرد.

هر ۳ ساعت یک‌بار به سرویس بهداشتی مراجعه کنید

وی ادامه داد: افراد بزرگسال باید هر سه  ساعت یک‌بار در جهت پیشگیری از مشکلات ادراری و بی اختیاری ادرار به سرویس بهداشتی مراجعه و کودکان نیز هر ۲ ساعت یکبار به دلیل حجم کم مثانه به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

مهراد با اشاره به اینکه افراد باید روزانه هشت لیوان مایعات برای سلامتی مجاری ادرار و سلامتی کلیه‌هایشان مصرف کنند، بیان کرد: زنان به دلیل پوشش ممکن است بیشتر از مردان ادرار خود را نگه دارند و همین مسئله باعث بروز مشکلات بی اختیاری ادرار در آینده می‌شود.

رئیس انجمن نورویورولوژی با اشاره به اینکه برخی از زنان در سنین میانسالی دچار شب ادراری، بی اختیاری و عفونت‌های ادراری می‌شوند، افزود: زنانی که مسافت‌های طولانی دیواره‌های مثانه‌شان بهم می‌خورد ادرار در درون مثانه شکل نمی‌گیرد و همین مسئله باعث بروز عارضه بی‌اختیاری ادرار می‌شود و برای پیشگیری از این مسئله باید زنان هر ۲ تا سه ساعت یکبار به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روش‌هایی در زمینه کنترل بزرگ نشدن مثانه شناسایی نشده است، گفت: بی اختیاری ادرار از مشکلاتی جدی بین زنان و مردان است که در آقایان این عارضه بیشتر به دلیل مسئله پروستات و در زنان به صورت سرفه، عطسه و پرش از جایی اتفاق می‌افتد.

مهراد ادامه داد: با ارتقا آگاهی سلامت مردم چکاب اورولوژی که یک آزمایش ساده است باید به وسیله افراد هر ۶ ماه یک‌بار انجام شود.

رئیس انجمن نورویورولوژی یادآوری کرد: عارضه بی اختیاری ادرار اگر در مراحل اول تشخیص داده شود با ورزش‌های کف لگنی و حتی روش‌های درمانی بدون جراحی قابل کنترل است.

وی افزود: وقتی مثانه به اندازه ۱۵۰ سی سی پر شود گیرنده‌هایی در عقب ستون فقرات علامت هشدار جهت مراجعه افراد به سرویس بهداشتی می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز