عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

هنوز دستگاهی برای اسکن عمقى معابر با سرعت بالا تهیه نشده است/ استقبال شهرداری از اعلام آمادگی متخصصین برای اسکن عمق ۱۰ متر

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۶:۰۱:۰۸
کد خبر: ۸۵۸۱۳۲
هنوز دستگاهی برای اسکن عمقى معابر با سرعت بالا تهیه نشده است/  استقبال شهرداری از اعلام آمادگی متخصصین برای اسکن عمق ۱۰ متر
بارندگی های زیاد در سطح پایتخت سبب ایجاد فروچاله هایی شده است؛ فروچاله هایی که با دستگاه های اسکنر قابل پیشگیری است اما شهرداری تحلیل و آنالیز را جایگزین اسکن معابر برای مقابله با خطرات احتمالی دانسته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیامدهای سیلاب اخیر ایجاد فروچاله در پایتخت بوده که این فروچاله ها قسمت های جنوبی و برخی قسمت های شمالی تهران را که در گذشته قنات بوده را نشانه گرفته است؛ بدین ترتیب اسکن معابر عمومی برای مقابله با خطرات احتمالی و حفاظت از جان و مال مردم به شدت احساس می شود.

‎این در حالی است که به گفته علی اعطا، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران این روزها برای کسب اطلاع از فروچاله ها رصد دقیق صورت نگرفته و تحلیل و آنالیز مهندسی جایگزین اسکن معابر شده است.

‎عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در این ‎رابطه به خبرنگار برنا گفت:  دو نوع اسکنر برای معابر کاربرد دارد. یکی اسکنرهایی است که برای سطح آسفالت انجام می شود و دیگر اسکنرهایی که برای اعماق زیر سطوح روسازی است. اولی امسال به طور گسترده براى کلیه سطوح بزرگراهى و بى آر تى استفاده شده و از اقدامات مهم معاونت عمرانى شهردارى است و اسکن نوع دوم برای عمق است که زیر سطوح را بررسی می کند.

‎وی افزود: اسکنری که برای سطوح استفاده می شود برای اولین بار به طور گسترده در تمام بزرگراه وخطوط بی آر تی استفاده شده و در حال حاضر در بخش های فنی و عمرانی شهرداری از آن ها استفاده می شود.

‎اعطا گفت: اسکنر دوم عمق را اسکن می کند اما بنا به دلایلی شهرداری از آن استفاده نمی کند.

‎عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: تاجایى که اطلاع دارم شهرداری علیرغم پیگیرى هنوز نتوانسته دستگاهی را که به صورت گسترده و با سرعت بالا این کار را انجام بدهد، تهیه کند اما با روش های تحلیل مهندسی و گمانه زنی این بررسی ها را انجام می دهند و صرفا از طریق تحلیل ها این اتفاق می افتد.

‎وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان این تحلیل ها می تواند دقیق باشد، عنوان کرد: رصدها بالاخره توام با تحلیل مهندسى است و طبیعتا ممکن است خطا هم در آن وجود داشته باشد البته درصد خطا بالا نیست.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: طی گفتگویى که با معاون عمرانى داشتم، به نکته مهمى اشاره کردند. اینکه شهردارى از اعلام آمادگى متخصصینى که امکان اسکن عمیق حداقل تا عمق ١٠ متر را دارد، استقبال مى کند.

اعطا گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل، و به ویژه کمیته عمران شورا در یک سال اخیر به طور مستمر موضوع را پیگیرى کرده است. جمع بندى ما این است که ضرورى تجهیزات لازم براى این منظور، تامین شود. طبیعتا لازم است شهردارى پیگیرى خرید آن را در اولویت قرار دهد.

نظر شما
پرونده ویژه