همسر آزاری عمده ترین علت مراجعان به مراکز اورژانس اجتماعی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۰:۳۶:۰۵
کد خبر: ۸۵۸۲۰۷
همسر آزاری عمده ترین علت مراجعان به مراکز اورژانس اجتماعی
​معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام همسر آزاری را عمده ترین علت مراجعان به مراکز اورژانس اجتماعی این استان عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ شاپور کردی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از مجموع هشت هزار و ۴۴۲ نفری که در طول سال گذشته به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۲۳) مراجعه کرده‌اند بیشترین علت مشکل این افراد همسر آزاری بوده است.

وی با ذکر اینکه عمده این افراد زنانی بوده که از همسرانشان آزار دیده‌اند ادامه داد: شمار محدودی هم از مراجعان مردانی بوده که از سوی همسرانشان مورد آزار قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: از مجموع مراجعان سه هزار و ۶۸۲ مورد بصورت تلفنی و مابقی نیز بصورت حضوری به هشت مرکز اورژانس اجتماعی این سازمان واقع در شهرستانهای استان و همچنین پنج پایگاه خدمات اجتماعی واقع در سایر شهرها و سکونتگاه‌های غیر مجاز مراجعه داشته‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام کودک آزاری، خودکشی، فرار از منزل، سالمند آزاری، معلول آزاری، اعتیاد، نزاع خانوادگی و بیکاری را از دیگر علل مراجعه افراد به مراکز اورژانس و پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی برشمرد.

وی نحوه مراجعه حضوری به مراکز اورژانس بهزیستی را از طریق ارجاعی خط ۱۲۳، ارجاعی از واحد سیار، خودمعرف و یا مراجع قضائی اعلام کرد و گفت: این افراد از خدمات مددکاری، حقوقی، روانشناختی، ارجاع به روانپزشک و نگهداری بهره مند شده‌اند.

اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از ۲۰ هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز