نظری مطرح کرد:

تخلف معاونت حمل و نقل در ارائه کارت بلیت رایگان/ خلاهای امنیتی کارت بلیت را مشخص کنید

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۹:۱۶:۲۲
کد خبر: ۸۵۸۶۸۶
تخلف معاونت حمل و نقل در ارائه کارت بلیت رایگان/ خلاهای امنیتی کارت بلیت را مشخص کنید
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در مورد کارت بلیت خبرنگاران و تعلل شهرداری در اجرای مصوبه مشاغل سیار و بی‌کانون تذکر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  حجت نظری در یکصدو چهل و هشتمین جلسه شورا با اشاره به سالمرگ استاد حسن کسایی و استاد جلیل شهناز یادی از این دو موسیقی‌دان و هنرمند شهیر کشورمان کرد.

وی در ادامه سخنانش در تذکری به مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون اشاره داشت و گفت: همان‌طور که می‌دانید این مصوبه که طرح آن پس از ساعت‌ها کار کارشناسی از سوی بنده و جمعی از همکاران ارایه و در ۲۳بهمن سال گذشته به تصویب رسید، شهرداری تهران را ملزم به اجرای آن می‌کند. اما متاسفانه در حال حاضر که حدود چهار ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه می‌گذرد، شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری، اقدام خاصی برای اجرای مصوبه شورای شهر نکرده است.

نظری ادامه داد: این تعلل شهرداری درحالی رخ داده که حضور بدون ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که از جمله مهم‌ترین مثال‌های آن وضعیتی است که چهارراه ولیعصر به آن دچار شده است. در همین راستا از شهرداری تهران می‌خواهم هرچه زودتر مصوبه شورای شهر تهران باعنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را اجرایی کرده و تا آن زمان، از هرگونه برخورد احساسی، سلیقه‌ای و کوتاه مدت که برخلاف مصوبه شورای شهر تهران باشد خودداری کند.

تذکر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود. 

او با اشاره به مصوبه شورای شهر درباره کارت بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران که باید رایگان و بدون سقف مبلغ باشد و با اعتبار یک ساله در اختیار آنان قرار گیرد افزود: اما متاسفانه در تخلفی آشکار از مصوبه شورای شهر تهران، ری و تجریش، در سال گذشته کارت بلیت یک‌ساله با مبلغ 350هزارتومان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و گویا امسال نیز بناست برخلاف مصوبه شورا عمل کرده و کارت بلیت خبرنگاران را با مبلغی مشخص، در اختیارشان قرار دهند. در همین راستا نیز تاکید می‌کنم که باید طبق مقررات، بلیت مترو خبرنگاران یکساله و بدون مبلغ باشد.

وی همچنین به خبری که از سوی پلیس منتشر شده در خصوص کشف کارت بلیت مترو با اعتباری 47 ساله در یکی از ایستگاه‌های متروی پایتخت اشاره داشت و گفت: لازم است در این مورد نیز بررسی‌های لازم انجام شده و اگر افرادی توانسته‌اند بلیت مترو را هک کنند، باید بررسی شود که چه باگ‌های امنیتی در این کارت‌ها وجود دارد که امکان جعلی آن را فراهم می‌کند.

 

نظر شما