نصب پلاک ماندگار بر سر درب منزل هنرمند برجسته نمدمالی استان گلستان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۹:۵۰
کد خبر: ۸۵۸۷۵۱
نصب پلاک ماندگار بر سر درب منزل هنرمند برجسته نمدمالی استان گلستان
پلاک ماندگار مفاخر استان گلستان بر سر در منزل خدیجه پقه هنرمند برجسته و شاخص صنایع دستی رشته نمدمالی نصب شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ پلاک ماندگار مفاخر استان گلستان با حضور امیرشیر توماج فرماندار شهرستان آق قلا، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان و دیگر مقامات و مسئولان شهرستانی بر سر در منزل خدیجه پقه هنرمند پیشکسوت صنایع دستی در رشته نمدمالی و از مفاخر استان در روستای کرد شهرستان آق قلا نصب شد.

طرح نصب پلاک بر سر درب منزل یا کارگاه های هنرمندان برجسته و شاخص صنایع دستی با هدف حفظ فرهنگ نا ملموس ایران و ماندگار شدن نام و یاد هنرمندان صنایع دستی اجرا می شود.

شخصیت‌های این طرح چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کارهای نوینی را خلق و یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌اند که نشان‌دهنده ارزش‌های یک محله و یا منطقه است و موجب ارتقای ارزش فرهنگی آن خواهد شد.

در این مراسم از هنرمندان رشته های صنایع دستی و عوامل اجرایی در نصب پلاک ماندگار رشته نمدمالی روستای کرد شهرستان آق قلا توسط امیر شیر توماج فرماندار شهرستان آق قلا و ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تقدیر شد.

خدیجه پقه هنرمند رشته نمد مالی و پلاس ترکمن و دارای کارگاه تخصصی نمدمالی دارای بیش از ۵۰ نفر زیرمجموعه فعال در زمینه نمدمالی و پلاس بافی و سوزن دوزی ترکمن است.

این بانوی فعال و توانمند با ۳۵ سال سابقه کاری در عرصه تولید محصولات صنایع دستی بومی ترکمن به دلیل شرایط جسمی با یک دست به تولید محصولات صنایع دستی می پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز