در افتتاحیه کنگره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی:

هنر باید جایگزین نزاع و تنش های جهانی شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۱:۱۸:۵۷
کد خبر: ۸۵۸۷۶۳
هنر باید جایگزین نزاع و تنش های جهانی شود
زنان ایرانی در زمینه های هنری بسیار فعال هستند در تکنولوژی، ارتباطات و پروژه های مختلف هم دستی بر آتش دارند علیرغم اینکه فشارهای زیادی بر آنها وارد است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عصر امروز (شنبه) در افتتاحیه کنگره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز گفت: این نوع کنگره ها می تواند به توسعه و تقویت اتحاد کشورهای اسلامی بیانجامد.

 

معصومه ابتکار ادامه داد: حتما زنان کشورهایی که در این جشنواره حضور دارند نیز در سرزمین های خویش مایه خیر و برکت بوده و به اقتصاد کشورهایشان کمک می کنند.

 

وی افزود: زنان کشور ما نیز کمک بزرگی به اقتصاد کشورمان کرده‌اند و اکنون این امر بیش از گذشته افزایش یافته است به طوری که در گذشته خودشان را نشان داده و نقش خود در اقتصاد و هویت خودشان به اثبات رسانده اند.

 

ابتکار سپس زیبایی خداوند را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: خداوند در ذات خود زیباست وقتی هنر با خلاقیت انسان در می‌آمیزد و وارد زندگی می شود در این دنیای مدرن به خلق آثار زیبا می پردازد.

 

وی با تاکید بر لزوم اتکا بر پتانسیل‌ها و استعدادهای فردی، گفت: جشنواره های هنر و صنایع دستی یک فضایی است که برای اتحاد مردم کشورهای اسلامی فراهم شده و آنها را دور هم جمع کرده اند و خوشبختانه زنان پیشگام این امر هستند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: زنان به خوبی می دانند که صلح مهم است زیرا از طریق کارهای هنری، پیام عشق و اتحاد و واقعیت ها را می رسانند، اگر نزاع ها و تنش ها را کنار گذاشته و با هم باشیم و هنرهای اسلامی را گسترش دهیم به خوبی می توانیم به توانمندسازی کشورهای اسلامی بپردازیم.

 

ابتکار اضافه کرد: زنان باید صنایع دستی تولیدی خود را به فروش رسانده و از طریق بازار مشترک در امان باشند لذا امروزه با تحریم‌های بسیار سخت که علیه ایران اعمال شده استقلال خود را حفظ کردیم و مردم ایران مثل همیشه محکم ایستادگی کرده اند.

 

وی افزود: زنان ایرانی در زمینه های هنری بسیار فعال هستند در تکنولوژی، ارتباطات و پروژه های مختلف هم دستی بر آتش دارند علیرغم اینکه فشارهای زیادی بر آنها وارد است.

 

ابتکار در پایان اظهارات خود، اتحاد امت مسلمان را سدی در مقابل هجمه های دشمنان دانست و گفت: امروزه نیازمند آن هستیم که استراتژی اقتصادی را به کار ببریم که این پتانسیل در زنان ایران وجود دارد و می تواند نقش برجسته جهانی خود در زمینه های مختلف را ایفا نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز