‌ مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران:

نماهایی که یادآور نماد کلاسیک اروپا باشد ممنوع است/ ارائه الگوهای همسان پهنه بندی به شورای شهر تا پایان ۹۸

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۵:۳۲:۱۰
کد خبر: ۸۵۹۰۱۴
نماهایی که یادآور نماد کلاسیک اروپا باشد ممنوع است/ ارائه الگوهای همسان پهنه بندی به شورای شهر تا پایان ۹۸
پایتخت از به هم ریختگی فضا و نما رنج می برد. اگر از بالا به تهران نگاه کنید ساختمان های بی نظم با نماهای مخلوط و بی قاعده را می بینید که هیچ اثری از هویت ایرانی، مذهبی و ملی ندارد اما گره کار کجاست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ نما و منظر در ساختمان های تهران معنا و مفهومی ندارد. این روزها شهری خاکستری داریم که هیچ منطقی برای منظر این بناهای بلندمرتبه وجود ندارد از این رو می توان ادعا کرد آنچنان که باید به معماری ایرانی و اسلامی توجه نشده است. در این رابطه خبرنگار برنا به سراغ مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران رفت. وی در رابطه با وضعیت فعلی نماهای ساختمانی در تهران گفت: بهم ریختگی اتفاق و محصول یک دوره در پایتخت است؛ در گذشته هر کسی هر نمایی که میخواست در شهر می ساخت و کسی ممانعت نمی کرد.

صالحی افزود: در گذشته هر فردی هر چیزی را که دلش میخواست در نما ایجاد می کرد ولی در حال حاضر چارچوب مشخص دارد و این اتفاق نمی افتد. حال وقتی در شهر حرکت می کنید همه ی این ها را در کنار هم می بینید.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در رابطه با جزئیات قوانین مربوط به نما در شهرداری تهران بیان کرد: نماهای مختلف و چیزی که یادآور نماد کلاسیک اروپا باشد نباید وجود داشته باشد.

صالحی اضافه کرد: در حال حاضر نما متناسب با محیط است و ما معماری محیطی داریم. معماری که در منطقه 12 انجام می شود با معماری اصیل مناطق متفاوت است و باید ماهیت محلی داشته باشد.

وی گفت: این که برای شهر تهران الگو و کلیشه بگذاریم در اولویت ما نیست و سعی می کنیم تهران را بر اساس سیما و منظر شهری پهنه بندی کنیم و این یکی از الزامات طرح تفصیلی بوده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: پهنه بندی شهر تهران  تا کنون 60 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال 98 آن را ارائه تا الگوهای همسان پهنه بندی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز