زنان؛ سه درصد زندانیان جرایم غیرعمد کشور را تشکیل می دهند

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۳:۳۵:۰۷
کد خبر: ۸۶۰۰۶۳
زنان؛ سه درصد زندانیان جرایم غیرعمد کشور را تشکیل می دهند
مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: سه درصد از زندانیانی که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان ها تحمل حبس می کنند زنان هستند و توصیه می شود که این قشر از جامعه دسته چک نگیرند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید اسدالله جولای اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور حبس تحمل می‌کنند که از این تعداد ۴۰۵ نفر زن هستند که زندانی بیشتر آنها هم محکومیت‌های مالی است.

وی افزود: بیشترین علت محکومیت‌های مالی نیز بحث چک و ضمانت‌ها بوده است که زنان را دچار مشکلات مختلف و حتی مجبور به تحمل حبس کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد از اولویت‌های ستاد دیه کشور است گفت: بیشترین علت زندانی بودن مددجویان محکومان مالی، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه بوده است.

جولایی با بیان اینکه سه عامل طمع، اعتماد و ضمانت کردن‌ها بعضاً باعث مشکلات مختلف و از جمله زندانی شدن‌ها می‌شود افزود: اعتمادهای بیجا و دادن چک‌های بدون برنامه و امضا کردن پشت چک‌ها، زنان را دچار دردسر کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: برخی از مردان به اجبار از چک‌های همسران خود استفاده می‌کنند که هم اکنون در برخی از زندان‌ها زن و مرد با هم تحمل حبس می‌کنند.

۸۰ درصد تعهد نیکوکاران عملی می‌شود

جولایی در ادامه با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد تعهد نیکوکاران در ارائه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عملی می‌شود گفت: از تمامی نیکوکاران می‌خواهیم که به وعده های داده شده عمل کنند تا بتوان تعداد زیادی از مدجویان را به آغوش خانواده برگرداند.

وی افزود: پارسال هفت هزار و ۹۳۲ زندانی جرایم غیرعمد با کمک نیکوکاران از زندان‌های کشور آزاد شدند که این افراد ۱۵ هزار میلیارد ریال بدهی داشتند.

وی گفت: با کمک نیکوکاران، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ستاد دیه، آورده و بخشش شکات مددجویان از زندان‌ها آزاد می‌شوند، هم اکنون ۴۸ درصد بدهی توسط گذشت شکات صورت می‌گیرد که بسیار کمک کننده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: اولویت ستاد دیه کشور در آزادی زندانی جرایم غیرعمد بعد از زنان، نوجوانان کمتر از ۱۸ سال، زندانیان بیمار سخت علاج، زندانیان بالای ۶۵ سال، معلولان و خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان است.

جولایی با بیان اینکه ستاد دیه کشور در سال ۶۹ تشکیل شد اظهار داشت: در این سال نیکوکاران ۵۱۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

وی اظهار داشت: در سال ۷۸ با کمک ستاد دیه کشور قانون بیمه اجباری شخص ثالث اجرا شد، حوادث رانندگی زندان‌های کشور را پر از زندانی کرده بود در آن سال‌ها افزون بر ۵۰ هزار نفر زندانی به علت حوادث رانندگی تحمل حبس می‌کردند اما هم اکنون ۱۳۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال در ۳۵۰ نقطه کشور جشن گلریزان برگزار شد گفت: نیکوکاران تعهد کمک ۸۰۰ میلیارد ریال را دادند.

۱۳۰ هزار زندانی تاکنون آزاد شدند

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در هیچ زندانی محکوم مالی غیر کلاهبرداری نداشته باشیم، هم اکنون ستاد دیه کشور برای کمک به آزادی زندانیان تحقیق های زیادی می‌کنند زیراکه ما امانت دار نیت خیر مردم هستیم.

جولایی گفت: میزان تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده است، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: پارسال یکهزار میلیارد ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد که کمک بسیار خوبی است.

وی افزود: برخی از مددجویان به علت برخی از قوانین‌های نادرست در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند که در سال‌های اخیر بسیاری از قوانین از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی و مهریه و چک در دست اقدام است که امیدوار هستیم مشکلات پیش رو کاهش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز