مجبور کردن گوگل را به تغییر نحوه نمایش متن ترانه‌ ها توسط سایت Genius

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۲۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۰۱۴۲
مجبور کردن گوگل را به تغییر نحوه نمایش متن ترانه‌ ها توسط سایت Genius
گوگل در پی متهم شدن به سرقت متن ترانه های سایت Genius Media تاکید کرده که از این به بعد نام سایت مرجع را هم در کنار متن نمایش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دو روز قبل Genius Media، از سایت های تخصصی موزیک گوگل را متهم کرد که قابلیت نمایش متن ترانه در صفحه جستجو را با کپی محتوای آنها ارائه می کند. به گفته این سایت تخصصی که حدود یک دهه در زمینه موزیک سابقه دارد، غول جستجو با اینکار به ترافیک ورودی آنها لطمه زده است.

گوگل در واکنش به این ادعا ساکت ننشست و تاکید کرد که اطلاعات ارائه شده در نتایج جستجو از منابع مختلف لایسنس می شوند اما برای اطمینان بیشتر روش های مورد استفاده آنها بررسی خواهند شد.

علاوه بر این گوگل از این به بعد برای اثبات نادرست بودن این ادعا نام سایت ارائه کننده را هم در انتهای متن ترانه نمایش خواهد داد. با اینکار بار از روی دوش گوگل برداشته شده و شکایت های Genius متوجه سایت های شخص ثالثی می شود که نام آنها نمایش داده می شود.به گفته کمپانی ساکن مانتین ویو این شرکت به جستجوی سایت های موزیک نمی پردازد بلکه متن ترانه ها مستقیما از سایت های مرجع انتخاب شده و به صورت خودکار به‌روزرسانی و اصلاح می شوند؛ به همین خاطر متن ترانه های جدید به صورت منظم در صفحه جستجو نمایش داده می شوند.

یکی از شرکای اصلی گوگل در این زمینه LyricFind است که آنها هم استفاده از متون Genius را تکذیب کرده اند. این سایت مدعی شده که برای استفاده از متون و ایجاد پایگاه داده اختصاصی به ناشران موزیک پول پرداخت می کند.

از آنجا که متن های منتشر شده در Genius در بسیاری از سایت های دیگر هم بازنشر می شود، LyricFind تایید کرده که ممکن است در برخی موارد به صورت ناخواسته از آنها استفاده کرده باشد اما در این زمینه هیچ عمدی در کار نبوده است.

در نهایت به نظر می رسد که بازار متن ترانه ها دچار آشفتگی فراوانی است و مشخص نیست در زنجیره تامین حق با کدام شرکت است؛ با این حال گوگل توانسته فعلا از این آشفته بازار خود را خلاص کند.

 

نظر شما