ابتکار در دیدار با هیات پارلمانی فرانسه:

ایران صبوری لازم را به خرج داده؛ از اروپا انتظار رفتار منطقی داریم

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۰:۲۳:۳۸
کد خبر: ۸۶۰۳۰۹
ایران صبوری لازم را به خرج داده؛ از اروپا انتظار رفتار منطقی داریم
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با هیات پارلمانی فرانسه دیدار کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، در این دیدار که ماریل دوسارنز ریاست کمیسیون سیاست خارجی و کلود گوازگن، برونو ژونکور، میری کلاپو نمایندگان مجلس ملی فرانسه، همچنین آن ژونوته رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه، دیدیه لوبو مدیر دولتی مسئول کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه و فیلیپ تیهبو سفیر فرانسه در ایران حضور داشتند، معصومه ابتکار با اشاره به روابط ایران و فرانسه و همکاری های دو کشور، بر لزوم افزایش درک مشترک در سطح بین المللی و منطقه ای تاکید کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و فشارهای خارجی تحمیل شده، گفت: با وجود اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره پایبندی ایران به برجام را تایید کرده، آمریکا همچنان بر اعمال تحریم ها علیه ایران اصرار می ورزد و حتی اقدامات بشر دوستانه برای ایران را هم در زمره تحریم ها قرار داده است.

وی با تصریح این مهم که ایران به دنبال صلح، امنیت و ثبات است و طی یک سال گذشته از خود صبوری نشان داده، خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا شد و افزود: ایران در مبارزه با داعش در منطقه، پذیرش میلیون ها پناهنده و مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی برای امنیت اروپا داشته، ولی امروز که مورد عهدشکنی امریکا واقع شده، بازخورد درستی را شاهد نیست. 

معاون رییس جمهور با تاکید بر پیشرو بودن جامعه ایران، به حضور فعال صدها سازمان مردم نهاد زنان در ایران اشاره کرده و به طور مثال امداد رسانی آنها را در جریان سیل اخیر نماد حرکت و همبستگی دانست.

ابتکار از نقش آفرینی روز افزون زنان در اقتصاد ایران، پیگیری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و مسئله صدور شناسنامه برای فرزندان زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کرده اند، فعالیت های اورژانس اجتماعی و دستور رییس جمهور برای افزایش ۳۰ درصدی پست های مدیریتی برای زنان را به عنوان مواردی یاد کرد که نشان می دهد جامعه ایران پیشرو بوده و با چالش های خود منطقی و روزآمد روبرو می شود.

خانم ماریل دوسارنز رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه نیز با اشاره به وجود روابط عمیق میان ایران و فرانسه در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و همچنین در زمینه سیاسی و به ویژه موضوع برجام گفت: وجود صلح و ثبات در منطقه اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایران، اروپا و آفریقا نیز درگیر چالش مهاجرین هستند به وجود مخاطرات بالقوه از سوی داعش اشاره کرد و گفت داعش به عنوان یک ایدئولوژی هنوز وجود دارد.

به اعتقاد دوسارنز، بازسازی عراق و سوریه و توسعه این دو کشور حائز اهمیت است و اتحادیه اروپا هم در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارد.

 

نظر شما