افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه

کمبود تخت بیمارستانی معضل نظام سلامت نیست بلکه توزیع عادلانه اهمیت دارد

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۱:۱۱:۰۴
کد خبر: ۸۶۰۳۴۰
کمبود تخت بیمارستانی معضل نظام سلامت نیست بلکه توزیع عادلانه اهمیت دارد
در سفر وزیر بهداشت به استان مرکزی، بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا(ع) شهرستان زرندیه افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: این بیمارستان، جنرال و با طرفیت ۳۲ تخت بیمارستانی است که تقریبا تمام بخش های مورد نیاز منطقه در آن فعال است البته بنا شد برخی تجهیزات مورد نیاز برای این بیمارستان تامین شود و چون این منطقه در بین شاهراه مواصلاتی قرار گرفته، بخش اورژانس و بخش تشخیصی و تصویربرداری را تقویت می کنیم.

وی یادآور شد: برای توسعه بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه و افزایش تعداد تخت های آن به ۶۴ تخت نیز امیدواریم اقدامات لازم انجام شود البته امروز از روند اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون نیز بازدید داشتیم و در این منطقه از اهداف ما نیز جلوتر هستند.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه های دولت برای رفع کمبود تخت های بیمارستانی مورد نیاز کشور گفت: خوشبختانه ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی را آماده بهره برداری می کنیم اما اعتقاد دارم که در کمبود تخت بیمارستانی کشور به عنوان یک معضل در نظام سلامت مطرح نیست و با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تخت های زیادی در کشور ایجاد شد اما مشکل ما، توزیع عادلانه و منطقی تخت های بیمارستانی و امکانات و همچنین بهره برداری از ظرفیت تخت های بیمارستانی است.

دکتر نمکی افزود: برخی تخت های بیمارستانی کشور، ضریب اشغال کمتر از ۳۰ درصد دارند در حالیکه در برخی بیمارستانها، در راهروها نیز بیماران بستری هستند و به همین دلیل برنامه ما این است که از تخت های بیمارستانی حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

وی در خصوص پایگاه های اورژانس در فصل تابستان در جاده ها و مناطق گردشگری کشور گفت: در حال حاصر یکی از بهترین سیستم های اورژانس جاده ای، در ایران وجود دارد و به تعداد کافی در تمام جاده ها به ویژه در زمان مسافرت ها، پایگاه اورژانس وجود دارد و قطعا در زمان های اوج سفر، تعداد پایگاه های اورژانس و آمبولانس ها،افزایش پیدا می کند و خوشبختانه اورژانس کشور به گواه سازمان جهانی بهداشت، یکی از مدرن ترین و به روزترین سیستم های اورژانس منطقه مدیترانه شرقی است.

گفتنی است این بیمارستان در زمینی با زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، ساخته شده است.

در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه بخش های اورژانس، بستری زنان و مردان، جراحی، آی سی یو، سی سی یو، رادیولوژی و بلوک زایمانی فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز