کارشناسان از میزان ایمن بودن سوله‌های بحران تهران می‌گویند؛

متخصص HSE شهری: زیرساخت‌های امن تهران نیاز به افزایش تاب آوری/ سوله بحران خیابان بنی‌هاشم ایمن نیست/ هاشمی: سوله‌هایی که آئین‌نامه ۲۸۰۰ را در نظر گرفته‌اند ناایمن نیستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۶:۰۶:۰۶
کد خبر: ۸۶۰۵۱۵
متخصص HSE شهری: زیرساخت‌های امن تهران نیاز به افزایش تاب آوری/ سوله بحران خیابان بنی‌هاشم ایمن نیست/ هاشمی: سوله‌هایی که آئین‌نامه ۲۸۰۰ را در نظر گرفته‌اند ناایمن نیستند
سوله‌های بحران برای اسکان پایتخت‌نشینان ساخته شده تا تهرانیان در مواقع بحران به آنجا پناه ببرند این در حالی است که از نظر برخی کارشناسان جانمایی برخی از این سوله‌ها ایرادات جدی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احتمال بروز زلزله، سیل و سایر بلاهای طبیعی در پایتخت 12 میلیونی وجود دارد که در این خصوص متولیان امر به ایجاد و ساخت سوله‌هایی تحت عنوان سوله‌های بحران مبادرت کردند. این در حالی است که به عقیده برخی کارشناسان ساخت سوله‌های بحران در بعضی جایگاه‌ها توجیه علمی ندارد چراکه این ساختمان‌ها در نزدیکی مترو، گسل و سایر شریان‌های حیاتی ساخته شده که خود در معرض خطر هستند..

متخصص حوزه HSE شهری: عدم رعایت استاندارد لازم در ساخت سوله‌های بحران

غزاله منظمی تهرانی، استادیار دانشگاه و متخصص حوزه HSE شهری (سلامت، ایمنی و محیط زیست)، در  گفتگو با برنا ضمن تائید عدم بر وجود زیر ساخت‌های امن در تهران، به لزوم انجام مطالعات قابل قبول و اصولی برای افزایش تاب آوری پایتخت تاکید کرد.

وی در ادامه این گفتگو افزود: به‌عنوان مثال یکسری سوله‌های بحران وجود دارد و یکی از آنان نزدیک خیابان بنی‌هاشم و تقاطع گیلان است که به نظر ایمن نیست چراکه دقیقا پشت مترو ساخته شده است. ما می‌گوئیم یکسری معیارهایی وجود دارد که باید برای ایجاد مکان‌های امن پس از بحران در نظر گرفته شود این در حالی است که برای ساخت برخی از این سوله های بحران استانداردهای لازم را رعایت نکرده اند.

رئیس شورای شهر تهران: سوله‌ها اگر طبق آیین نامه باشند،  نا ایمن نیستند

محسن هاشمی در رابطه با ساخت سوله‌های بحران در نزدیکی مترو گفت: چنانچه برای ساخت سوله های بحران، آیین نامه 2800 را در نظر گرفته باشند ناایمن نیست.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران: گزارشی در خصوص ناایمنی سوله‌ها به دست ما نرسیده است

زهرا صدر اعظم نوری، در این خصوص گفت: این که سوله‌های بحران در چه جایی مکان‌یابی شود باید بر اساس طرح جامعی باشد که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ارائه می کند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تصریح کرد: اما اینکه کدام سوله و پایگاه مناسب نیست نمی‌توان به راحتی اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد:  بلکه باید بر اساس مطالعه و شاخص‌ها این اظهار نظرها صورت بگیرد که چنانچه آن شاخص‌ها رعایت نشده باشد، آن زمان می‌توان گفت سوله‌های مدنظر شرایط لازم را ندارند.

صدراعظم نوری در پایان گفت: گزارشی تا این لحظه در این رابطه نداشتم و اگر گزارشی به دست‌مان برسد روی آن بررسی‌هایی انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز