زنده‌گیری و تحویل دو توله خرس قهوه‌ای

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۰:۱۲
کد خبر: ۸۶۱۳۱۲
زنده‌گیری و تحویل دو توله خرس قهوه‌ای
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا از زنده‌گیری و تحویل دو قلاده توله‌خرس به این اداره خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مصطفی یوسفی اظهار کرد: در پی گزارش دوستداران حیات وحش منطقه "تازه" شهرستان اندیکا مبنی بر زنده‌گیری دو قلاده توله خرس سرگردان، تحقیقات لازم انجام شد.

وی افزود: با توجه به شیرخوار بودن توله‌خرس‌ها، احتمال مرگ مادر و نداشتن توان حفظ بقا در طبیعت، جهت نگهداری و پرورش به فضای مناسبی که از قبل تعبیه شده بود، انتقال یافتند.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر این توله‌خرس‌ها در محل مناسب نگهداری می‌شوند تا آمادگی لازم برای رهاسازی در طبیعت را به دست آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به مشخصات خرس قهوه‌ای، گفت: خرس قهوه‌ای در حالت عادی در شب فعالیت می‌کند. در تابستان بیش از ۱۸۰ کیلوگرم چربی ذخیره می‌کند که باعث می‌شود در طول زمستان که خیلی سست است، مقاومت لازم را داشته باشد با این این وجود آنها زمستان‌خواب نیستند و به آسانی بیدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: نر و ماده این حیوان در زمستان در غار یا لانه به سر می‌برند. البته خرس قهوه‌ای بسیار گوشه‌گیر است با این حال ممکن است آنها در تعداد زیادی به دور منبع غذایی بزرگ در کنار هم جمع شوند و یک سلسله مراتب اجتماعی را بر پایه سن و اندازه‌شان تشکیل دهند.

 

نظر شما