محققان الگوریتمی برای تشخیص ویدیوهای دیپ فیک توسعه دادند

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۸:۲۰:۱۱
کد خبر: ۸۶۱۶۶۰
محققان الگوریتمی برای تشخیص ویدیوهای دیپ فیک توسعه دادند
سرعت رشد و کیفیت بالای ویدیوهای دیپ‌فیک در دنیا آنقدر زیاد شده که می‌تواند این تکنولوژی را به کابوسی برای سیاستمداران، سلبریتی‌ها و افراد مشهور تبدیل کند. با این حال محققان با استفاده از نقاط ضعف تکنیک‌های فعلی دیپ‌فیک توانسته‌اند ابزاری توسعه دهند تا به صورت خودکار ویدیوهای دیپ‌فیک را از نسخه واقعی تشخیص دهد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دیپ‌فیک‌ها در حال حاضر به هیچ‌وجه کامل و بی عیب و نقص نیستند. این ویدیوها که با استفاده از کتابخانه بزرگی از عکس‌ها و تصاویر موجود در اینترنت ساخته می‌شوند، عموما کیفیت پایینی دارند که باعث می‌شود نقص‌ها و حرکات غیر طبیعی در آن‌ها کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

محققان دانشگاه یوسی برکلی و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی معتقدند که موفق به توسعه سلاحی برای مبارزه یا حداقل تشخیص ویدیوهای دیپ‌فیک شده‌اند. در این متد آن‌ها هوش مصنوعی را به گونه‌ای تعلیم داده‌اند که بتواند امضای «بیومتریک نرم» هر شخص را تشخیص دهد.

دیپ‌فیک

با اینکه این موضوع ممکن است پیچیده به نظر برسد اما هرکدام از ما در هنگام حرف زدن حرکات کوچک و منحصربفردی از خودمان نشان می‌دهیم که به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود و ما هنگام حرف زدن اشخاص احتمالا متوجه این حرکات نمی‌شویم. به هرحال الگوریتم‌های فعلی دیپ‌فیک این حرکات ظریف را مدنظر قرار نمی‌دهند.

الگوریتمی که محققان برای تشخیص ویدیوهای دیپ‌فیک توسعه داده‌اند در 92 درصد آزمایشات توانسته موفق عمل کند و دیپ‌فیک‌ها را شناسایی کند. قدم بعدی محققان پروژه این است که هوش مصنوعی را با استفاده از مشخصات و پارامترهای منحصربفرد در صدای اشخاص تعلیم داده و آن را بهبود ببخشند.

به هرحال دیپ‌فیک‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و ساخت الگوریتمی که بتواند متدهای مختلف جعل ویدیو را شناسایی کند چالش بزرگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز