انتقال واحدهای آلاینده به مجتمع‌های صنفی الزام آور است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۰۰:۰۶
کد خبر: ۸۶۱۸۳۲
انتقال واحدهای آلاینده به مجتمع‌های صنفی الزام آور است
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران بر لزوم انتقال واحدهای آلاینده در محدوده قانونی شهرها به مجتمع‌های صنفی در این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کیومرث کلانتری در دماوند در خصوص انتقال واحدهای صنفی اظهار داشت: برای انتقال واحدهای صنفی آلاینده‌ای که در محدوده قانونی شهرها مشغول به فعالیت هستند، دولت مصوب کرده که این واحدها می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

وی افزود: از این رو، برای واحدهای صنفی که خارج از محدوده، یعنی در حریم و به صورت پراکنده هستند در شهرستان‌ها یک مجتمع صنفی ایجاد می‌شود که این مجتمع می‌تواند توسط بخش خصوصی یا توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: برای انتقال آن دسته از صنوفی آلاینده‌ای که خارج از محدوده‌های قانونی شهر مشغول به فعالیت هستند، باید در یک مجتمع مدیریت شوند و این در حالی صورت می‌گیرد که ما از تجمیع صنوف در یک مجتمع حمایت می‌کنیم و این طرح مدیریت صنوف را فراهم می‌آورد.

کلانتری اضافه کرد: دیدگاه اقتصادی طرح مذکور بر عهده ما نیست و ما تنها از دیدگاه محیط زیستی بررسی می‌کنیم و در این زمینه، همکاری خواهیم داشت.

مسؤولان شهرستان دماوند در راستای رونق تولید یک‌شنبه هر هفته از کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که دچار مشکل هستند، بازدید می‌کنند و این مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

نظر شما